امکان ساخت استیکر متحرک از ویدئو در به‌روزرسانی جدید تلگرام فراهم شد

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیام‌رسان تلگرام به‌روزرسانی جدیدی منتشر کرد که مهم‌ترین قابلیت جدید آن، امکان ساخت استیکر متحرک با استفاده از ویدئو است.
تبلیغات

تلگرام یکی از بهترین برنامه‌های پیام‌رسان جهان است که برخی از ویژگی‌های کاربردی را حتی قبل از واتساپ دراختیار کاربران خود قرار داد و علاوه‌براین ازجمله پلتفرم‌های اجتماعی محبوبی است که تحت مالکیت فیسبوک فعالیت نمی‌کند. تیم توسعه‌دهنده‌ی تلگرام به‌روزرسانی جدیدی با شماره نسخه‌ی ۸٫۵ برای این پیام‌رسان منتشر کرده است که قابلیت‌های کاربردی جالبی دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

به‌گزارش اندروید اوتوریتی، تیم تلگرام در پستی وبلاگی اعلام کرد در به‌روزرسانی جدید این پیام‌رسان، امکان ساخت استیکرهای متحرک از ویدئوها فراهم شده است. بااین‌حال، منبع ویدئویی مدنظر برای ساخت استیکر متحرک باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد؛ مثلاً فرمت آن باید WebM و نرخ فریمش حداکثر ۳۰ فریم‌برثانیه و همچنین بی‌صدا باشد. سایر الزامات ویدئو مدنظر عبارت است از: اندازه‌ی یک طرف ۵۱۲ پیکسل و طرف دیگر ۵۱۲ پیکسل یا کمتر، بهره‌بردن از لایه‌ی شفاف، مدت زمان حداکثر سه ثانیه و اندازه‌ی فایل کمتر از ۲۵۶ کیلوبایت.

به‌عبارت‌دیگر، این بدان‌معنا نیست که کاربر معمولی بتواند به‌سادگی یک ویدئو را از ویرایشگر ویدئو پیش‌فرض گوشی خود بارگذاری کند تا استیکر متحرک آن ساخته شود. امیدواریم تلگرام برخی الزامات را در به‌روزرسانی‌های آینده کاهش دهد؛ اگرچه این موضوع قبلا تأیید شده است که نیاز به یک لایه‌ی شفاف فعلاً یکی از الزامات موقتی است.

به‌روزرسانی جدید تلگرام چه قابلیت‌های دیگری ارائه می‌دهد؟

به‌روزرسانی جدید تلگرام چند ویژگی دیگر را نیز ارائه می‌دهد که قابلیت واکنش به پیام‌ها در کانون توجه قرار دارد. اکنون برای اولین‌بار می‌توانید یک واکنش را برای ارسال یک جلوه یا انیمیشن اولیه‌ی بزرگ‌تر نگه دارید. انیمیشن‌های واکنشی نیز اکنون همگام‌سازی شده‌اند؛ بنابراین، گیرنده‌ انیمیشن را هم‌زمان با شما مشاهده خواهد کرد.

علاوه‌براین، تلگرام اکنون یک نماد قلب (شبیه به نماد فلش روبه‌پایین که برای پیام‌های دیده‌نشده در گفت‌وگوها استفاده می‌شود) را نمایش می‌دهد تا هرگونه واکنش مشاهده‌نشدنی به پیام‌های شما را نشان دهد. در این به‌روزرسانی، شاهد اضافه‌شدن پنج واکنش جدید به تلگرام هستیم.

تلگرام اعلام کرده است با انتشار به‌روزرسانی جدید پیام‌رسان خود، برخی از مشکلات شناخته‌شده را نیز رفع کرده است؛ ازجمله بهبود کیفیت تماس و ارسال پیام‌های بی‌صدا ازطریق منو اشتراک‌گذاری.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات