Flock، قابلیتی مشابه Close Friends اینستاگرام برای توییتر

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
توییتر در ‌حال کار روی قابلیتی به نام Twitter Flock است که عملکردی مشابه کلوز فرندز اینستاگرام دارد.
تبلیغات

به ‌نظر می‌رسد توییتر روی ویژگی جدیدی کار می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد توییت‌های خود را با گروه خاصی از افراد به اشتراک بگذارند. البته احتمالاً این ویژگی برای شما آشنا است زیرا اینستاگرام مدتی است «Close Friends» را معرفی کرده و اجازه می‌دهد استوری‌هایتان را اشخاص خاصی به اشتراک بگذارید؛ اما مثل اینکه توییتر واژه‌ی «Flock» را برای قابلیت جدید خود ترجیح می‌دهد.

به گزارش ورج، توییتر برای اولین بار در ژوئیه‌ی گذشته نگاهی اجمالی از قابلیتی را که آن زمان «Trusted Friends» نام داشت، در‌ اختیار ما قرار داد. اسم مذکور به‌طرز عجیبی به ویژگی کلوز فرندز در اینستاگرام شباهت دارد و احتمالاً دلیل تغییر نام نیز همین مسئله است. از آن زمان، الساندرو پالوزی که خود توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار است، مراحل پیشرفت توییتر در توسعه‌ی قابلیت یادشده را دنبال می‌کند و مثل اینکه شرکت پیشرفت خوبی در این زمینه داشته است.

#Twitter continues to work on Twitter Flock by adding an explanation of how it works 👀ℹ️ You can choose up to 150 people to include in your Twitter Flock 👥ℹ️ People won't be notified if you remove them from the list 🔕 pic.twitter.com/xtGcDiHgxS— Alessandro Paluzzi (@alex193a) January 21, 2022

(ترجمه: توییتر با اضافه کردن توضیحی درباره‌ی نحوه‌ی کارکرد Twitter Flock به کار روی آن ادامه می‌دهد.

  • می‌توانید حداکثر ۱۵۰ نفر را انتخاب کنید تا در Twitter Flock شما قرار بگیرند
  • افراد پس از حذف شدن از فهرست شما، از این موضوع مطلع نمی‌شوند)

جدیدترین یافته‌های پالوزی شیوه‌ی عملکرد Flock را برای ما روشن‌تر می‌کند. به نظر می‌رسد توییتر در ‌حال کار روی صفحه‌ای است که اطلاعات بیشتری درباره‌ی قابلیت جدید آن در‌ دسترس کاربران قرار می‌دهد. یکی از مطالبی که اکنون درباره‌ی Flock می‌دانیم این است که می‌توان تا ۱۵۰ عضو به آن اضافه کرد. فقط کاربران منتخب می‌توانند توییت‌های ارسال‌شده در این بخش را مشاهده کنند و به آن‌ها پاسخ دهند. اگر روزی تصمیم بگیرید که شخص یا اشخاصی را از Flock خود خارج کنید، می‌توانید به‌راحتی این کار را از بخش تنظیمات قابلیت مذکور انجام دهید. توییتر ذکر می‌کند که با چنین کاری برای فرد مذکور اعلانی فرستاده نشده و او متوجه چنین مسئله‌ای نخواهد شد.

پالوزی متوجه شده که اگر شما جزو اعضای منتخب کاربری دیگر باشید، زیر توییت‌های منتشرشده توسط او برچسب «می‌توانید این توییت را ببینید زیرا نویسنده شما را به Flock خود اضافه کرده است» نمایش داده می‌شود. این امر می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تمایز دوستان صمیمی و همه‌ی افراد دیگری که در توییتر دنبال می‌کنید، باشد. به ‌نظر می‌رسد زمانی که قصد انتشار توییتی در صفحه‌ی خود را دارید، گزینه‌ای نمایش داده می‌شود که از شما می‌خواهد از بین «همه‌ی توییتر» و «کاربران منتخب» یکی را انتخاب کنید. نمونه‌ی مشابه چنین روشی را در استوری‌های اینستاگرام دیده‌ایم.

در سپتامبر گذشته، توییتر «invite-only Communities» را معرفی کرد، ویژگی مشابهی که به شما امکان می‌دهد با کاربرانی با علایق مشترک ارتباط برقرار کنید. درست همان‌طورکه با Flock توییت‌ها به افرادی منتخب محدود می‌شوند، با این قابلیت می‌توانید پست‌های خود را با انجمنی خاص به اشتراک بگذارید.

هنوز مشخص نیست که Flock چه زمانی در‌ دسترس همه‌ی کاربران قرار خواهد گرفت، اما امیدواریم که مانند Fleets نباشد و در ‌نهایت به نتیجه برسد. تاتیانا بریت، سخنگوی توییتر به The Verge گفت:

توییتر همیشه در‌ حال کار روی راه‌های جدیدی برای کمک به افراد در برقراری مکالمات سالم است و ما هم‌اکنون راه‌هایی را بررسی می‌کنیم که به مردم اجازه می‌دهد به‌صورت خصوصی‌تر توییت‌های خود را منتشر کنند. در‌ حال حاضر هیچ خبر دیگری برای به اشتراک گذاشتن درباره‌ی این ویژگی نداریم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات