فورتنایت به‌لطف سرویس GeForce NOW به آیفون و آیپد باز می‌گردد

جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سرانجام، اپیک گیمز در همکاری مشترک با انویدیا، بازی فورتنایت را با استفاده از سرویس GeForce Now به دستگاه‌های مبتنی‌بر iOS بازگردانده است.
تبلیغات

اپل سال گذشته بازی فورتنایت را به دلیل تنش‌هایی که با اپیک گیمز داشت از اپ استور حذف کرد و متعاقبا هر دو شرکت در دادگاه شکایاتی را علیه یکدیگر با مضمون نقض قوانین یا رفتار انحصارطلبانه مطرح کردند. سرانجام، چندی پیش دادگاه دعوی اپل و اپیک گیمز حکم تاریخی خود را ابلاغ کرد و طبق آن، اپل از اتهام انحصارطلبی مبرا و اپیک گیمز مؤظف شد تا مبلغی به‌عنوان کارمزد ۳۰ درصدی و دیرکرد آن به اپل بپردازد.

طبق حکم یادشده، غول دنیای فناوری از این حق برخوردار است که حساب توسعه‌دهندگان سازنده بازی فورتنایت و شرکت‌های تابعه آن را منحل کند؛ بنابراین، بازی فورتنایت همچنان نمی‌تواند در پلتفرم‌های نرم‌افزاری اپل دردسترس باشد؛ ازاین‌رو، به‌نظر می‌رسد که تنها امید اپیک گیمز سرویس‌های استریم بازی خواهد بود.

انویدیا در نوامبر ۲۰۲۰ نسخه‌ای از سرویس بازی ابری GeForce Now را معرفی کرد که در مرورگر سافاری (Safari) در iOS و iPadOS کار می‌کرد و به‌نظر می‌رسید فورتنایت عنوان اصلی این پلتفرم برای دستگاه‌های اپل باشد تا بتواند جای خالی بازی حذف‌شده در اپ استور را پُر کند. اکنون، سرویس یادشده و فورتنایت برای موبایل تقریباً آماده راه‌اندازی شده‌اند و انویدیا از انتشار نسخه بتای محدود فورتنایت خبر داده است که کاربران می‌توانند در آن برای تجربه‌ی زودهنگام بازی پیش‌ثبت نام کنند.

استفاده از سرویس استریم جدید به اپیک گیمز اجازه می‌دهد تا ممنوعیت اپل را به‌نوعی دور بزند. بدین‌ترتیب دارندگان آیفون و آیپد ازطریق اشتراک پایه‌ی رایگان GeForce Now قادر به اجرای فورتنایت بدون پرداخت هزینه‌ای خواهند بود؛ اگرچه انویدیا استفاده‌ی رایگان از این سرویس را به مدت‌زمان یک ساعت محدود کرده است.

جالب است بدانید که سایر سرویس‌های استریم بازی مانند گوگل استدیا و مایکروسافت ایکس کلاد و سرویس جدید آمازون لونا، برنامه‌هایی را برای دسترسی به کاربران iOS ازطریق مرورگر سافاری ارائه داده‌اند؛ اما فورتنایت در هیچ یک از این سرویس‌ها دردسترس نیست؛ بدین‌ترتیب از سرویس جدید انویدیا به‌عنوان تنها روش بازی کردن فورتنایت در آیفون یا آیپد یاد می‌شود.

تاکنون مشخص نشده است که نسخه بتا چقدر طول خواهد کشید یا چه زمانی سرویس GeForce Now استریم فورتنایت را به‌طور گسترده برای همه کاربران اندروید و iOS دردسترس قرار می‌دهد. به‌طور کلی، استریم بازی در سال‌های اخیر به‌طرز چشمگیری بهبود یافته است؛ اما تصور اینکه نسخه استریم‌شده راه‌حل طولانی‌مدتی بهتری نسبت به برنامه بومی فورتنایت باشد، کمی دشوار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات