اینستاگرام دومیلیارد نفر کاربر فعال دارد؛ اما این آمار را منتشر نکرده است

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس جدیدترین گزارش‌ها، اینستاگرام به رکورد دومیلیارد نفر کاربر فعال ماهانه دست یافته است؛ اما بنابه دلایلی، از ارائه‌ی آمار یادشده خودداری کرده است.
تبلیغات

طبق اعلام کارمندان ناشناس اینستاگرام به CNBC، این شبکه‌ی اجتماعی به رکورد دومیلیارد نفر کاربر فعال ماهانه رسیده است. شرکت متا این اعداد را رسما منتشر نکرده است و احتمالا در آینده نیز این کار را انجام نخواهد داد؛ زیرا در چند ماه گذشته به‌دلیل ایجاد آسیب احتمالی به کودکان و نوجوانان زیرنظر قرار گرفته است.

به‌گزارش ورج، آخرین‌بار اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ آمار تعداد کاربران خود را رسما اعلام کرد. این پلتفرم اجتماعی در آن زمان بیان کرد که تعداد کاربران فعالش به یک‌میلیارد نفر رسیده است. حال با گذشت سه سال از اعلام آخرین آمار اینستاگرام، تعداد کاربران فعال این شبکه‌ی اجتماعی به مرز دومیلیارد نفر رسیده است. کارمندان اینستاگرام در گفت‌وگو با CNBC اعلام کردند که این پلتفرم حدود یک هفته قبل از تصمیم فیسبوک برای تغییر نام خود به متا، از آستانه‌ی دومیلیارد نفر کاربر فعال ماهانه عبور کرده است.

اینستاگرام به‌سختی در تلاش بوده است تا همچنان در جایگاه بالاتر از تیک‌تاک باقی بماند. تیک‌تاک یکی از اپلیکیشن‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه‌مدت است که در ماه سپتامبر موفق شد از مرز یک‌میلیارد نفر کاربر فعال ماهانه عبور کند. تیک‌تاک در حالی به این آمار دست یافته که فقط سه سال از ادغام آن با برنامه‌ی Muscial.ly گذشته است.

اگرچه اینستاگرام همچنان از نظر تعداد کاربران فعال در جایگاه بالاتری از تیک‌تاک قرار دارد، مشخص نیست که این وضعیت تا کِی حفظ خواهد شد. اینستاگرام ویژگی‌های مختلفی ارائه می‌دهد که به‌نظر می‌رسد به حفظ جایگاه این اپلیکیشن دربرابر تیک‌تاک کمک خواهد کرد. ازجمله قابلیت‌های جدید اینستاگرام می‌توان به Reels و Visual Replay اشاره کرد.

بااین‌همه، اینستاگرام فعلا در موقعیتی نیست که درباره‌ی آمار تعداد کاربران خود صحبت کند؛ زیرا نتایج مطالعه‌ای داخلی در اینستاگرام نشان داد که این پلتفرم به یافتن آسان‌تر مواد مخدر برای نوجوانان کمک کرده است. اپلیکیشن یادشده برای مقابله با این مشکل و سایر مسائل مشابه، ویژگی جدیدی به نام «استراحت کن» را ارائه کرده است.

«استراحت کن» قابلیتی است که درصورت استفاده‌ی طولانی‌مدت، از کاربر درخواست می‌کند این شبکه‌ی اجتماعی را برای مدتی ببندد. علاوه‌براین، اینستاگرام قصد دارد در پلتفرم خود قابلیت‌های جدیدی برای کنترل و نظارت والدین بر فرزندانشان ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات