اقدام اخیر مایکروسافت، کاربران اج را عصبانی کرده است

شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کاربران اج از اضافه شدن اپ تأمین مالی Zip به این مرورگر ناراضی بوده و از پیام‌های متعدد آن خسته شده‌اند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد مایکروسافت از هر راهی برای تحقیر مرورگر خود استفاده می‌کند. پس از اینکه مرورگر جدید اج سال گذشته منتشر و از سوی کاربران تحسین شد، این شرکت تمام تلاش خود را کرد تا با اعمال ویژگی‌های ناخواسته و محدودیت‌های عجیب تجربه کاربری را خراب و خراب‌تر کند.

به گزارش گیزمودو و به نقل از آرس‌ تکنیکا، جدیدترین اشتباهی که مایکروسافت انجام داده ادغام کردن مستقیم اپ تأمین مالی کوتاه مدت به اج است که باعث شده کاربران عصبانی شوند. چند هفته پیش، شرکت مذکور اعلام کرد اپ Zip (Quadpay سابق) را مستقیماً به مرورگر خود اضافه می‌کند. این اپ تأمین مالی به خریداران اجازه می‌دهد محصولی خریداری کنند و مبلغ آن را طی اقساط کوچک‌تری که «اغلب بدون بهره» هستند، بپردازند.

Zip از این نظر منحصر‌به‌فرد است که از نرخ بهره استفاده نمی‌کند. این اپ در عوض برای هر قسط باید به مبلغ یک دلار شارژ شود. وام‌ها معمولا در چهار قسط در مدت شش هفته پرداخت می‌شوند در نتیجه مبلغ کلی شارژ چهار دلار خواهد بود.

شاید با خود بگویید که این سرویس خوب است و چرا باید کاربران اج از آن ناراضی باشند؟ باید به شما بگوییم که بله، خود اپ مناسب است، اما این سرویس‌های شخص ثالث مایکروسافت هستند که دائما با اعلان‌های محصولات جدید خود کاربران را بمباران می‌کنند.

اپ Zip مایکروسافت

با خواندن گزارش‌های انجمن پشتیبانی مایکرسافت مشخص می‌شود که مردم فقط مرورگری را می‌خواهند که سریع باشد و با پیام‌های مختلف زمان آن‌ها را نگیرد.

کاربری به نام جیسون تن پنی نوشت:

همه این‌ها برای گشتن در اینترنت بسیار غیرضروری به نظر می‌رسد. من آن را نمی‌خواهم. حتی ویژگی خریدی که به مرورگر اضافه کرده‌اید را نیز نمی‌خواهم. این مدل قابلیت‌ها باید به صورت افزونه اضافه شوند و از دیگر بخش‌های مروگر جدا باشند. من بیشتر به مرورگری علاقه‌مند هستم که سریع‌ است و درحالی‌که ایمنی اطلاعات من را تضمین می‌کند، حداقل منابع را مورد استفاده قرار می‌دهد. اج در مک سنگین‌ و سنگین‌تر می‌شود.

کاربر دیگری نوشت:

این مرورگر شلخته شده و در آستانه بدتر شدن است. اج مرورگری تصادفی نیست که زیاد مهم نباشد، بلکه این اپ مرورگر پیش‌فرض مهم‌ترین سیستم‌عامل دسکتاپ جهان است که حتی تغییر دادن آن ممکن است گاهی سخت باشد.

این شکایات پس از آن مطرح شدند که مایکروسافت کاربرانی که از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند را به داشتن اج روی سیستم خود مجبور کرد. این حرکت بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و دلیل آن نیز کاملا مشخص است. هنگامی که برای اولین بار دستگاه‌ها را روشن می‌کنید، اج ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد آن را به عنوان مرورگر پیش‌فرض خود را تنظیم کنید. اما مطمئنا بسیاری از کاربران گزینه‌های دیگری را در نظر دارند که از آن‌ها می‌توان به فایرفاکس و کروم اشاره کرد که از محبوب‌ترین مرورگرها هستند.

مشکل اصلی این است که مایکروسافت تغییر اج به مرورگرهای دیگر را بسیار سخت کرده است. از آن بدتر این است که شرکت مذکور اپ‌های شخص ثالثی مانند EdgeDeflector، که روش‌هایی برای دور زدن اج ارائه می‌کردند تا کاربران بتوانند از گزینه‌های جایگزین در نوار جستجو و ویجت تسک‌بار جدید استفاده کنند، مسدود کرده است.

اکنون مایکروسافت در حال ارائه خدمات مالی است که نه‌تنها به تجربه مرور شما آسیب می‌زند، بلکه می‌تواند درها را به روی تهدیدات امنیت سایبری نیز باز کند. این شرکت مشخص نکرده چه مقدار از داده‌های مرورگر، برای Zip قابل مشاهده است یا اینکه چگونه قصد دارد اپ را ایمن نگه دارد.

مایکروسافت می‌گوید «هزینه‌ای برای اتصال کاربران به ارائه‌دهندگان وام دریافت نمی‌کند»، هرچند مشخص نشده آیا سهمی از تراکنش‌ها را دریافت می‌کند یا خیر. همین مسئله باعث می‌شود فکر کنیم اصلا مایکروسافت چه سودی از اضافه کردن بخش مالی جدید به مرورگر خود به دست می‌آورد. اکنون شکایات متعددی از Zip گزارش شده و باید دید آیا شرکت مذکور تصمیم به حذف آن می‌کند یا تصمیم دارد این مسیر را ادامه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات