نسخه بتای کروم ۹۷ گوگل نحوه مدیریت کوکی‌‌ها و داده‌های سایت را تغییر می‌دهد

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به‌تازگی نسخه ۹۶ مرورگر کروم خود را برای تطبیق با رابط کاربری ویندوز ۱۱ منتشر کرده است و هم‌زمان با این نسخه، نسخه بتای کروم ۹۷ را نیز با قابلیت اصلاح شده‌ای برای حفظ حریم‌خصوصی ارائه کرده است.
تبلیغات

گوگل هم‌زمان با ارائه نسخه پایدار کروم ۹۶، نسخه بتای کروم ۹۷ را معرفی کرد؛ در این نسخه آزمایشی قابلیت جدیدی برای حفظ حریم خصوصی ارائه شده است. در واقع این قابلیت قبلا هم در این مرورگر وجود داشته، اما در نسخه بتای کروم ۹۷ به صورت اصلاح شده ارائه شده است.

به گزارش gsmarena، گوگل در منوی جدید بخش تنظیمات حریم خصوصی، تمام داده‌های سایت را به صورت یکجا و در یک مکان قرار داده است تا ردیابی ذخیره داده‌ها توسط هر وب‌سایت راحت‌تر شود؛ این قابلیت برای کوکی‌ها نیز صدق می‌کند.

منوی تنظیم نحوه کنترل داده‌های سایت از طریق همان منوی فرعی قبلی قابل دسترسی است:

تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > تنظیمات سایت > مشاهده مجوز‌ها و داده‌های ‌خیره شده در فایل‌ها

Settings > Privacy and Security > Site Settings > View permissions and data stored across files

تنظیمات قدیمی

تنظیمات جدید

گوگل با معرفی این منوی جدید، نقش خود را در کنترل دقیق کوکی‌ها و داده‌های سایت کمرنگ‌ کرده و اختیارات بیشتری را به کاربر محول کرده است.

گوگل معتقد است که این تغییر آزادی عمل بیشتری برای کاربر فراهم می‌کند و می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد؛ با این حال، منوی قبلی همچنان در بخش DevTools برای توسعه‌دهندگان در دسترس خواهند بود.

در نهایت، در نسخه بتای کروم ۹۷ امکان بررسی WebTransport API و کوئری‌های CSS محتوا برای بررسی وضعیت پشتیبانی دستگاهی خاص نیز فراهم شده است.

شما درباره قابلیت جدید حفظ حریم خصوصی در نسخه آزمایشی کروم ۹۷ چه دیدگاهی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات