آخرین به‌روزرسانی کروم سرعت را برای کاربران دسکتاپ افزایش می‌دهد

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در آخرین به‌روزرسانی کروم، گوگل قابلیت بسیار کاربردی و جالب back-forward cache را برای نسخه دسکتاپ این مرورگر به‌ارمغان می‌آورد. این نسخه را از‌طریق گوگل‌پلی استور می‌توانید دانلود کنید.
تبلیغات

گوگل نسخه‌ ۹۶ کروم را بعد از پایداری برای همه‌ی پلتفرم‌های اصلی، از‌جمله اندروید منتشر کرد. در این به‌روز‌رسانی، گوگل قابلیت back-forward cache کروم یا به‌اختصار bfcache را برای نسخه دسکتاپ کروم عرضه کرده است. این قابلیت سرعت حرکت بین صفحات وب‌سایت‌ها را به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشد.

به‌گزارش androidcentral، قابلیت Back Forward Cache مرورگر کروم با ثبت تصویری از صفحه‌‌ی فعلی این مرورگر و حفظ و ذخیره‌سازی وضعیت DOM و کدهای جاوا اسکریپت آن در قالب کَش، سرعت جابه‌جایی بین صفحات را افزایش می‌دهد. با استفاده از این قابلیت، کاربران هنگام مراجعه به این صفحات دیگر به صبرکردن برای بارگذاری مجدد نیازی نخواهند داشت.

ناگفته نماند وب‌اپلیکیشن‌های پیش‌رونده نیز در نسخه‌ی ۹۶ کروم به‌روز‌رسانی شده‌اند. وب‌اپلیکیشن‌ پیش‌رونده یا PWA وب‌اپلیکیشنی است که با مرورگرهای امروزی سازگاری دارد و تجربه‌ی کاربری‌ای شبیه به اپلیکیشن را برای کاربر فراهم می‌کند.

نکته‌ی دیگر اینکه در نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی کروم ۹۶، URLهای برنامه‌های وب به‌جای بازشدن در مرورگر، اکنون در وب‌اپلیکیشنی مرتبط باز می‌شوند.

علاوه‌بر‌این، گوگل قابلیت جدید دیگری در نسخه‌ی پایدار کروم ۹۶ آزمایش می‌کند که به‌کمک آن می‌توان تم تاریک کروم را برای هر وب‌سایت فعال یا غیرفعال کرد. برای استفاده از این قابلیت، کافی است تا فلگ مربوط به آن را از آدرس زیر فعال کنید:

chrome://flags/#darken-websites-checkbox-in-themes-setting

قابلیت دیگری که در‌حال‌حاضر در قالب فلگ در کروم وجود دارد، امکان بزرگ‌نمایی محتوای هر صفحه خاص از هر وب‌سایت به‌دلخواه کاربر است. این قابلیت مانند گزینه‌ی زوم دسکتاپ کروم عمل می‌کند و برای استفاده از آن، می‌توانید فلگ مربوط به آن را از آدرس زیر فعال کنید:

chrome:flags#enable-accessibility-page-zoom

گوگل نسخه‌ی بتیا کروم ۹۷ را اواخر این هفته منتشر خواهد کرد و انتظار می‌رود نسخه‌ی پایدار آن را نیز ۴ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (۱۴ دی ۱۴۰۰) منتشر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات