گوگل درحال آزمایش ظاهر جدید نسخه‌ی وب پلی استور است

شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
گوگل پس از سال‌ها ظاهر قدیمی وب‌سایت گوگل پلی را تغییر می‌دهد.
تبلیغات

ظاهر اپلیکیشن اندروید گوگل پلی در طول سالیان متمادی چندین بار دستخوش تغییر شده است درحالی‌که نسخه‌ی وب فروشگاه گوگل پلی برخلاف اپلیکیشن آن، طراحی قدیمی خود را در این سال‌ها تغییر نداده و همچنان در نسخه‌ی اول متریال دیزاین گوگل باقی‌مانده است اما درنهایت گوگل تصمیم گرفته تا سرانجام نسخه‌ی وب پلی استور را به ظاهر جدید آراسته کند. درحال حاضر آزمایش نسخه‌ی جدید وب‌سایت گوگل‌ پلی در برخی مناطق آغاز شده است.

به گزارش XDA-Developers، ظاهر جدید که به‌نظر می‌رسد بهبود قابل توجهی نسبت به ظاهر قبلی پیدا کرده است، در دسترس تعداد اندکی از کاربران کشورهایی چون کره‌ی جنوبی و تایوان قرار گرفته است. در ظاهر جدید، صفحه‌ای که به معرفی اپلیکیشن می‌پردازد دیگر در یک کادر عمودی محدود نشده و اکنون کل صفحه را دربرمی‌گیرد. پس‌زمینه‌ی کل سایت نیز با رنگ سفید یکپارچه شده و اندازه‌ی آیکون‌ها بزرگتر از قبل شده است. همچنین در هِدر صفحه‌ی برخی اپلیکیشن‌ها مانند نتفلیکس، یک تصویر که تا بالای صفحه ادامه دارد، قرارداده شده است.

صفحه گیم پس در نسخه وب گوگل پلی با رابط کاربری قدیم

صفحه‌ی اپلیکیشن گیم‌پس در ظاهر قدیمی نسخه‌ی تحت وب گوگل پلی استور

صفحه گیم پس در نسخه وب گوگل پلی با رابط کاربری جدید

صفحه‌ی اپلیکیشن گیم‌پس در ظاهر جدید نسخه‌ی تحت وب گوگل پلی استور

در طراحی جدید، جای برخی از گزینه‌ها تغییر کرده است؛ برای مثال محتوای منوی کناری که شامل لینک‌هایی برای دسترسی به محتوای خریداری شده، پلی پوینت و برخی گزینه‌های دیگر بود، اکنون با کلیک روی تصویر حساب گوگل در بالای صفحه به نمایش درمی‌آیند. گرچه امکان نمایش گزینه‌های این منو همچنان در حاشیه سمت چپ یا راست فراهم می‌شد، در نمایشگر‌های عریض‌تر تجربه‌ی بهتری به‌ارمغان می‌آورد.

صفحه اپلیکیشن‌ ها در نسخه وب گوگل پلی با رابط کاربری قدیم

صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها در ظاهر قدیمی نسخه‌ی تحت وب گوگل پلی استور

صفحه اپلیکیشن‌ ها در نسخه وب گوگل پلی با رابط کاربری جدید

صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها در ظاهر جدید نسخه‌ی تحت وب گوگل پلی استور

برخی تغییرات و پیشرفت‌هایی جزئی نیز در طراحی جدید به چشم می‌خورد؛ اکنون در گالری تصاویر اپلیکیشن‌ها، امکان اسکرول کردن میان تصاویر با استفاده از موس فراهم شده است و کاربر را از کلیک کردن روی دکمه‌های پیمایشی بی‌نیاز می‌کند. در صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها نیز گزینه‌هایی برای فیلتر کردن نتایج براساس سازگاری با دستگاه‌های مختلف مانند گوشی، تبلت، تلویزیون، کروم‌بوک، ساعت هوشمند و اپلیکیشن‌های خودرویی افزوده شده است.

به‌نظر می‌رسد گوگل مسیر درستی را در بازطراحی وب‌سایت گوگل پلی در پیش گرفته است و سعی کرده تجربه‌ی کاربری مشابه نسخه‌ی اندرویدی گوگل پلی را در نسخه‌ی وب آن نیز پیاده‌سازی کند. انتظار می‌رود ظاهر جدید گوگل پلی پس از طی مراحل آزمایشی خود به‌زودی در دسترس عموم قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات