گوگل قوانین نام و آیکون اپلیکیشن‌های پلی استور را تغییر می‌دهد

یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل تغییرات گسترده‌ای در قوانین پلی استور اعمال می‌کند تا پیدا کردن اپلیکیشن برای کاربران ساده‌تر شود. این قوانین محدودیت‌هایی برای انتخاب نام و آیکون اپلیکیشن در نظر می‌گیرند.
تبلیغات

گوگل پلی استور (Google Play Store) تنوع بالایی از اپلیکیشن‌ها را در خود جای داده است و در نگاه اول ممکن است پلتفرمی سردرگم‌کننده باشد؛ خصوصا برای کسانی که نخستین بار سراغ استفاده از این فروشگاه آنلاین می‌روند. شماری از اپلیکیشن‌ها نام و آیکون جذابی دارند و تعمدا در پی گمراه کردن افرادی هستند که اطلاعات زیادی ندارند و به‌راحتی سراغ استفاده از آن‌ها می‌روند.

گوگل گفته است به توسعه‌دهندگان مهلت می‌دهد که چنین مشکلاتی را رفع کنند؛ چون قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی سیاست‌های جدیدی در پلی استور اعمال کند.

آن‌طور که Android Authority گزارش می‌دهد،‌ گوگل قصد دارد جلوی توسعه‌دهندگانی که از عنوان و آیکون گمراه‌کننده برای اپلیکیشن استفاده می‌کنند، بگیرد. بر اساس سیاست جدید پلی استور، توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن در این پلتفرم توزیع می‌کنند باید اطلاعاتی دقیق درباره‌ی آن به کاربران ارائه بدهند.

بر اساس پست جدید وبلاگ توسعه‌دهندگان گوگل، عنوان اپلیکیشن‌ها به ۳۰ کاراکتر محدود می‌شود. همچنین استفاده از عباراتی برای توصیف رتبه‌ و دیگر جزئیات مربوط به عملکرد اپلیکیشن در عنوان ممنوع است و توسعه‌دهندگان اجازه‌ی استفاده از اطلاعات تبلیغاتی، شکلک و تکرار کاراکترهای خاص در عنوان نخواهند داشت. این قوانین، نام خود توسعه‌دهندگان را نیز شامل می‌شود.

در ادامه می‌توانید مثالی از تغییرات جدید را مشاهده کنید:

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصویر بالا کلیک کنید

گوگل می‌گوید اپلیکیشن‌هایی که پیش‌نیازهای جدید را رعایت نکنند در آینده اجازه‌ی حضور در پلی استور نخواهند داشت. تغییر سیاست‌های گوگل اقدامی مثبت است؛ چون احتمالا باعث می‌شود کاربر ساده‌تر اپلیکیشن‌های مورد نظر را پیدا کند. البته قوانین جدید نمی‌تواند به‌طور مستقیم مسائلی مانند کپی اپلیکیشن یا تعداد زیاد اپلیکیشن‌های جعلی را برطرف کند.

گوگل گفته است قوانین جدیدش به‌عنوان و آیکون محدود نمی‌شود و اسکرین‌شات‌ها، ویدئوها و بخش توضیحات را نیز در بر می‌گیرد. گوگل می‌گوید اگر پیش‌نیازها در بخش اسکرین‌شات و ویدئو و توضیحات رعایت نشوند،‌ اپلیکیشن در بخش‌های مهم پلی استور نظیر منوی Apps و Games ظاهر نخواهد شد. 

گوگل در فاصله‌ی زیادی تا اجرایی شدن قوانین جدید جزئیات آن‌ها را اعلام کرده است تا توسعه‌دهندگان زمان کافی در اختیار داشته باشند. تاریخ دقیق پیاده‌سازی قوانین جدید در پلی استور فعلا اعلام نشده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات