امکان انتقال تاریخچه چت واتساپ از آیفون به گوشی‌های مجهز به اندروید ۱۲ فراهم شد

چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
امکان انتقال سوابق گفت‌وگوهای واتساپ از آیفون به گوشی‌های مجهز به اندروید ۱۲ در دسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

شاید یکی از دغدقه‌های افرادی برای کوچ کردم از اکوسیستم آی‌اواس به اندروید، عدم پشتیبانی پیش‌فرض این سیستم عامل‌ها از انتقال سوابق گفتگو‌ها و اپلیکیشن‌ها باشد. البته در چند وقت اخیر، تلاش‌هایی برای آسان‌ شدن مراحل انتقال از آیفون به اندروید انجام شده است. برخی از شرکت‌ها۷ حتی روش‌های اختصاصی خود را در این زمینه در دسترس کاربران قرار داده‌اند. یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌هایی که انتقال اطلاعات آن از آیفون به اندروید برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد، واتساپ است.

امکان انتقال تاریخچه‌ی گفت‌وگوهای واتساپ از آیفون به گوشی‌ های سامسونگ از مدتی قبل در دسترس کاربران قرار گرفته است. اکنون این ویژگی به همه‌ی گوشی‌های گوگل پیکسل نیز اضافه شده است.

به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، گوگل اعلام کرده است که همه‌ی گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید ۱۲ نیز از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد. بنابراین تا امکان انتقال سوابق گفت‌وگوهای واتساپ از آیفون به اندروید، تا چند ماه دیگر برای سایر دستگاه‌ها نیز ارائه خواهد شد و فقط مختص محصولات سامسونگ و گوگل نخواهد بود.

انتقال سوابق مکالمات واتساپ از آیفون به اندروید

انتقال سوابق گفت‌وگوها از آیفون به اندروید با روش نسبتا ساده‌ای انجام می‌شود. بدین منظور می‌توان گوشی پیکسل ۶ یا پیکسل ۶ پرو را با یک کابل لایتنینگ به یواس‌بی سی، به آیفون متصل کرد و هنگام راه‌اندازی اولیه، دستگاه پیکسل از شما درخواست می‌کند تا کد QR ارائه شده روی آیفون را اسکن کنید. سپس واتساپ راه‌اندازی خواهد شد و همه‌ی مکالمات، رسانه‌ها و موارد دیگر به گوشی پیکسل انتقال خواهد یافت.

انتقال داده‌ها بین دو گوشی مورد اشاره با امنیت انجام خواهد شد. گوگل اعلام کرده است که برای ارائه‌ی این ویژگی، با واتساپ همکاری کرده تا اطمینان حاصل شود که امنیت داده‌های کاربران حفظ شود و افراد دیگر نتوانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. تاریخچه‌ی گفت‌وگوها به‌سادی از آیفون به پیکسل منتقل می‌شود ولی پس از این کار، پیام‌های جدید در حساب کاربری واتساپ آیفون دریافت نخواهد شد.

نظر شما در مورد این ویژگی جدید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات