قابلیت‌های جدید جیمیل از ارسال ایمیل اشتباه جلوگیری می‌کنند

یک‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
جیمیل چند قابلیت جدید به نسخه دسکتاپ خود اضافه کرده است که روی جلوگیری از ارسال ایمیل اشتباه تمرکز دارند.
تبلیغات

گوگل در حال اعمال چندین تغییر در جیمیل دسکتاپ خود است که نشانه‌های بصری بیشتری برای نویسنده پیام به‌ارمغان می‌آورند. بسیاری از این تغییرات بر کمک به کاربران برای شناسایی گیرندگان ایمیل در داخل و خارج از سازمان متمرکز شده است.

به‌گزارش اندروید سنترال، اکنون هنگام نوشتن ایمیل کنار هر‌کدام از گیرندگان آواتاری دیده می‌شود. بدین‌ترتیب، بهتر می‌دانید به چه کسانی ایمیل می‌زنید تا از ارسال ایمیل به شخص اشتباه جلوگیری شود. همچنین، هنگام وارد‌کردن گیرندگان جدید منو کشویی شخصی آن را علامت‌گذاری می‌کند و اگر قبلا اطلاعات را وارد کرده باشید، مخاطب به رنگ خاکستری نشان داده می‌شود.

قابلیت جدید جیمیل

گوگل می‌گوید اکنون جیمیل می‌تواند به‌طور خودکار داده‌های تکراری موجود در بخش‌های To و Cc و Bcc را حذف کند. علاوه‌براین، این سرویس کاربرانی که قبلا با آن‌ها خارج از سازمان کاری خود تعامل برقرار کرده‌اید، با علامتی زرد نشانه‌گذاری می‌کند. با‌این‌حال، اگر هرگز با گیرنده‌ای خارج از سازمانتان ارتباط نداشته‌اید، بنری در پایین صفحه نشان داده می‌شود که این مسئله را اعلام می‌کند.

قابلیت جدید جیمیل

همچنین، گوگل با تغییرات جدیدش مشاهده نام کامل مخاطب و کپی آدرس ایمیل آن‌ها را با منو راست‌کلیک جدیدی آسان‌تر می‌کند. با این کار، می‌توانید نحوه نمایش مخاطب در بین اطلاعات گیرندگان دیگر در ایمیل را تغییر دهید تا به‌آسانی تشخیص‌دادنی باشد. به‌عنوان مثال، اگر مخاطبی به‌عنوان «مدیر فروش» ذخیره شده است، نام مخاطبی که برای دیگر دریافت‌کننده ایمیل نمایش داده می‌شود، می‌توانید تغییر دهید.

قابلیت جدید جیمیل

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌ها جیمیل این است که ایمیل‌های یک سازمان به‌عنوان خارجی علامت‌گذاری نمی‌شوند؛ حتی اگر دامنه‌های متفاوتی داشته باشند. برای نمونه، گوگل از دامنه‌های @google.com و @youtube.com استفاده می‌کند؛ اما هر دو برای یک شرکت هستند. همچنین، اکنون بررسی می‌شود آیا کاربر ایمیل را به‌درستی نوشته یا خیر. اگر غلطی در آن دیده شود، به نویسنده هشدار داده می‌شود تا در‌صورت نیاز، اصلاحات را اعمال کند.

درنهایت، باید به این نکته اشاره کنیم که گوگل هشدار داده است این تغییرات بر افزونه‌های وابسته به رابط کاربری فعلی جیمیل تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین، ادمین‌ها باید سازگاری افزونه‌هایشان با رابط کاربری جدید جیمیل را بررسی کنند و در‌صورت بروز مشکل، به فکر حل‌کردنش باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات