افزونه مرورگر ادوبی امکان ویرایش آسان فایل‌های PDF را فراهم می‌کند

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ادوبی یک افزونه‌ی جدید برای گوگل‌ کروم منتشر کرده است که امکان ویرایش آسان‌ فایل‌های PDF را فراهم می‌کند.
تبلیغات

اگر نیاز به ویرایش فایل‌های PDF داشته باشید، معمولاً برای انجام این کار باید یک اپلیکیشن اختصاصی مثل ادوبی اکروبات دانلود کنید. در صورتی که نیاز به امکانات حرفه‌ای‌تر برای ویرایش این نوع فایل‌ها داشته باشید، باید نسخه‌ی پولی این نرم‌افزار را خریداری کنید؛ اما ادوبی، امکان ویرایش آسان‌ فایل‌های PDF را برای کاربران فراهم کرده است.

به گزارش اوبرگیزمو، این شرکت یک افزونه‌ی جدید برای مرورگر گوگل‌ کروم منتشر کرده است. افزونه‌ی مورد اشاره امکان اعمال تغییرات ساده و سریع را روی فایل‌های PDF دردسترس کاربران قرار می‌دهد. از جمله ویژگی‌های این افزونه می‌توان به امکان امضاء اسناد بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن‌ جداگانه یا پرداخت هزینه‌ی اشتراک اشاره کرد.

ادوبی در این رابطه توضیح می‌دهد:

باز کردن یک اپلیکیشن روی رایانه یا جستجو برای اپلیکیشن‌های آنلاین ویرایش PDF گاهی برای کاربران دردسرهایی به‌ همراه دارد و این مورد هنگامی که عجله داشته باشید بیشتر احساس خواهد شد. مرورگرهای وب اکنون امکان مشاهده‌ی ساده‌ی این نوع فایل‌ها را ارائه می‌دهند؛ اما عملکرد آن‌ها با محدودیت‌هایی همراه است. در واقع کاربران با مرورگرهای وب فقط امکان مشاهده یا دانلود فایل‌های PDF را دارند. با افزونه‌ی ادوبی اکروبات برای مرورگر گوگل کروم، کاربران قادر خواهند بود بدون نیاز به استفاده از یک اپلیکیشن جداگانه، فایل‌های PDF مورد نظر را روی مرورگرشان ویرایش کنند.

از امکانات این افزونه می‌توان به قابلیت ایجاد توضیحات برای اسناد PDF، اعمال تنظیمات ترازبندی، نشانه‌گذاری، پر کردن فرم‌ها و امضاء اسناد اشاره کرد. البته این افزونه نسبت به نرم‌افزارهایی که به‌طور اختصاصی برای ویرایش فایل‌های PDF توسعه داده شده‌اند، محدودیت‌هایی دارد؛ اما امکانات آن احتمالاً برای اکثر کاربرانی که نیاز به ویرایش سریع و بی‌دردسر این نوع فایل‌ها دارند، کافی خواهد بود.

کاربرانی که اشتراک ادوبی اکروبات پرو دی‌سی دارند، می‌توانند از قابلیت‌های پیشرفته‌تر این افزونه از جمله امکان تبدیل فایل‌های PDF به اسناد مایکروسافت ورد، تبدیل صفحات وب به PDF، چرخاندن، حذف یا بازچینی صفحات اسناد نیز بهره ببرند.

اگر به افزونه‌ی ویرایش PDF ادوبی نیاز دارید، می‌توانید آن را ازطریق فروشگاه وب کروم روی مرورگر خود دانلود کنید.

نظر شما در مورد این افزونه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات