اینستاگرام در مواقع قطعی سرویس کاربران را با ارسال نوتیفیکیشن مطلع خواهد کرد

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اینستاگرام قابلیتی به‌ نام Account Status معرفی کرده است که وضعیت حساب کاربری افراد را نشان می‌دهد و سیستم اعلان جدید این شبکه‌ی اجتماعی، کاربران را از قطعی‌های احتمالی مطلع خواهد کرد.
تبلیغات

اینستاگرام دو قابلیت کاربردی معرفی کرده است که به شما کمک می‌کند اطلاعات مورد نیاز حساب کاربری یا اطلاعات مربوط به وضعیت شبکه‌ی این پلتفرم را مستقیما از طریق اپلیکیشن دریافت کنید و دیگر برای این کار نیازی به جستجو در شبکه‌ی اینترنت نخواهید داشت.

اینستاگرام قابلیتی به‌ نام Account Status (وضعیت حساب) در کنار سیستم اعلان جدید برای اطلاع دادن به کاربران در مورد مشکلات فنی معرفی کرده است.

اینستاگرام به‌ محض قطع شدن شبکه، شما را مطلع خواهد کرد

قابلیت جدید account status

به گزارش فون‌آرنا، اینستاگرام همانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، گاهی با مشکلات فنی و قطعی مواجه می‌شود که در این مواقع، برخی از کاربران امکان استفاده از همه یا بخشی از امکانات این پلتفرم را ندارند. از آنجا که همیشه اطلاعات مورد نیاز هنگام رخ دادن مسائل فنی در دسترس نیست، برخی از افراد فکر می‌کنند فقط حساب کاربری آن‌ها با مشکل مواجه شده است. اینستاگرام برای رفع این مشکل و شفاف‌سازی در مورد ایرادات فنی پلتفرم خود، در حال آزمایش یک سیستم اعلان جدید است که کاربران را هنگام رخ دادن این نوع مشکلات مطلع خواهد کرد.

این پلتفرم اجتماعی ویژگی یادشده را ابتدا برای کاربران ایالات متحده فعال می‌کند و پس انجام آزمایش‌های اولیه، آن را در دسترس کاربران سراسر جهان قرار خواهد داد. با این قابلیت، اگر شبکه‌ی اینستاگرام با مشکل مواجه شود، کاربران از آن مطلع خواهند شد. پست وبلاگی اینستاگرام که به توضیح ویژگی‌های جدید این شبکه‌ی اجتماعی پرداخته، جزئیات مهمی را ارائه می‌دهد. در بخشی از این پست نوشته شده است:

با رخ دادن هر قطعی در شبکه، شما اعلان دریافت نمی‌کنید. این آزمایش به شما کمک می‌کند تعیین کنید چه زمانی تمایل به دریافت اعلان‌ دارید؛ هنگام وقفه در عملکرد اینستاگرام، یا هنگامی که مشکلات فنی رخ می‌دهد. بدین ترتیب با بروز مشکل در هنگام استفاده از اینستاگرام، کاربران از سردرگمی نجات خواهند یافت و از ایراد اصلی مطلع خواهند شد.

به‌ یاد داشته باشید که اینستاگرام فعلاً این ویژگی را فقط در ایالات متحده فعال کرده است و اگر نتایج آزمایش‌ها مثبت ارزیابی شود، احتمالا به‌زودی برای کاربران سراسر جهان در دسترس قرار خواهد گرفت.

با Account Status وضعیت سلامت حساب کاربری خود را بررسی کنید

قابلیت جدید account status

الساندرو پالوزی که به کشف ویژگی‌های جدید در کد اینستاگرام معروف شده است، خیلی وقت پیش در مورد اضافه شدن این قابلیت به اینستاگرام خبر داده بود. وی در مورد یک قابلیت به‌ نام «سلامت حساب کاربری» توضیح داد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، پست‌های حذف‌شده را مشاهده و درخواست‌های کاربران دیگر را مرور کنند. حال اینستاگرام این ویژگی را رسما با نام Account Status معرفی کرده است.

اینستاگرام سال گذشته بخشی برای ارسال درخواست پشتیبانی معرفی کرد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند اطلاعات بیشتری از مواردی که به این شبکه‌ی اجتماعی گزارش داده‌اند دریافت کنند. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از این بخش، از مطابقت محتوای ارسالی خود با دستورالعمل‌های این شبکه‌ی اجتماعی اطمینان حاصل کنند. با استفاده از ویژگی جدیدی که اینستاگرام معرفی کرده است، کاربران با روشی آسان‌تر می‌توانند از آنچه در حساب کاربری و محتوای ارسالی آن‌ها رخ می‌دهد، مطلع شوند.

قابلیت Account Status در مواقعی که حساب افراد در خطر مسدود شدن یا غیر فعال شدن باشد، آن‌ها را از این موضوع مطلع خواهد کرد. در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در صفحه‌ی مخصوص این ویژگی ارائه خواهد شد تا وضعیت دقیق‌تری در مورد عملکرد محتوای ارسالی خود به‌ دست آورید.

اگر فکر می‌کنید حساب کاربری‌تان به‌اشتباه مسدود شده است، می‌توانید با استفاده از این ویژگی جدید درخواستی برای بررسی مجدد حساب کاربری خود ارسال کنید. اینستاگرام هنوز در مورد تاریخ دقیق ارائه‌ی این قابلیت جدید هیچ جزئیاتی منتشر نکرده است.

قطعی‌های سراسری اینستاگرام و فیسبوک و نگرانی کاربران

اخبار مربوط به قطعی اخیر این دو شبکه‌ی اجتماعی باعث شد سهام این دو شرکت با افت شدیدی مواجه شود و خسارت زیادی به آن‌ها وارد شود. در این قطعی، کاربران سراسر جهان به مدت ۶ ساعت امکان دسترسی به اینستاگرام و فیسبوک نداشتند که همین موضوع باعث ایجاد نگرانی‌هایی بین کاربران شد.

اینستاگرام حتی در حساب رسمی توییتر خود خبر این قطعی را اعلام کرد تا کاربران را از سردرگمی بیرون بیاورد. حال با اضافه شدن قابلیت اعلام هشدار قطعی به‌طور مستقیم، حداقل کاربران قادر خواهند بود در جریان مشکلات به‌وجودآمده قرار بگیرند.

نظر شما در مورد قابلیت‌های جدید اینستاگرام چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات