اینستاگرام، واتس‌اپ و دیگر سرویس‌های فیس‌بوک از کار افتادند (بروزرسانی)

سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اینستاگرام / Instagram در صفحه گوشی در دست چپ
سرویس‌های فیسبوک شامل اینستاگرام، واتساپ، مسنجر، آکیولس و فیسبوک به‌دلیل مشکلات نامشخص در سراسر دنیا دچار اختلال شده‌اند.
تبلیغات

درست زمانی که انتیگن دیویس از فیسبوک در CNBC در حال دفاع‌کردن از سیاست‌های این کمپانی و نحوه‌ی مدیریت داده بود و تلاش می‌کرد تا دلایل منطقی ارائه کند که اینستاگرام برای نوجوانان مضرر نیست، کل سرویس‌های فیسبوک شامل اینستاگرام، فیسبوک، واتساپ، پیام‌رسان مسنجر و آکیولس از کار افتادند.

این مشکل سراسری است و تمام کاربران این سرویس‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده است. اندی استون از فیسبوک در اکانت توییتر خود نوشته است که از مشکل آگاه است و این شرکت تلاش می‌کند سرویس‌ها را به حالت عادی برگرداند.

هرچند هنوز دلیل اصلی اختلال در سرویس‌های فیسبوک مشخص نشده است، قائم‌مقام مدیرعامل کلادفلر اعلام کرده که مشکل از دسترس خارج‌شدن اینستاگرام و دیگر سرویس‌های فیسبوک مربوط به DNS است.

در‌حال‌حاضر تمام اپلیکیشن‌های فیسبوک از کار افتاده‌اند و اگر وب‌سایت instagram.com را باز کنید، احتمالا با پیغام خطای 5xx رو‌به‌رو خواهید شد. حتی سرویس واقعیت مجازی آکیولس این شرکت نیز از دسترس گیمرها خارج شده است.

به‌روزرسانی ۲۱:۳۰:

به‌دنبال از دسترس خارج‌شدن واتساپ و مراجعه برخی از کاربران این پیام‌رسان به تلگرام، این سرویس نیز دچار کندی و اختلال شده است.

به‌روزرسانی ۲۳:۰۰:

خبرنگار نیویورک‌تایمز در توییتر گفته است که کارمندان فیسبوک نمی‌توانند وارد ساختمان محل کار خود شوند؛ چراکه سروری کنترل ورودوخروج از دسترس خارج شده و کارت کارمندان از کار افتاده است.

به‌روزرسانی ۲۳:۳۰:

به گزارش برخی کاربران، به دلیل افزایش استفاده از پیامک، در حال حاضر ارسال پیامک نیز با کندی زیادی همراه شده است.

به‌روزرسانی ۹:۳۰ سه‌شنبه:

سرویس‌های فیسبوک پس از بیش از ۶ ساعت قطعی به وضعیت عادی برگشتند. فیسبوک دلیل از دسترس خارج شدن سرویس‌های خود را مشکلی در پیکربندی شبکه عنوان کرد و گفت باور دارد که این مشکل بصورت غیرعمدی ایجاد شده است.

گزارش‌های اولین نشان می‌دهند که از کار افتادن سرویس‌های فیسبوک باعث کاهش جدی ارزش کل بازار این شرکت شده است. به‌دنبال از کار افتاده ۶ ساعته‌ی سرویس‌های این کمپانی، ارزش کل بازار فیسبوک تا ۵۰ بیلیون دلار کاهش یافت البته طی ساعت‌های گذشته بخشی از افت بازیابی شد ولی همچنان حدود ۴۷ بیلیون دلار از ارزش بازار این کمپانی از دست رفته است.

ارزش بازار سهام فیس‌بوک

این مطلب در حال به‌روزرسانی است ...

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات