مایکروسافت PC Health Check را دوباره برای ویندوز ۱۱ منتشر می‌کند

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت نسخه جدید نرم‌افزار PC Health Check را با ارائه بهبودهای بیشتر برای بررسی قابلیت نصب ویندوز ۱۱ در اختیار کاربران قرار داده است.
تبلیغات

پس از معرفی ویندوز ۱۱، مایکروسافت برنامه PC Health Check را برای بررسی اجرایی‌ بودن ویندوز ۱۱ روی کامپیوتر منتشر کرد؛ اما کمی بعد به خاطر طراحی نامناسب و ارائه نشدن اطلاعات لازم این برنامه را از دسترس عموم خارج کرد و تنها نسخه پیش‌نمایش به‌روزشده برنامه PC Health Check را برای کاربران ویندوز اینسایدر در دسترس قرار داد.

به گزارش GSMArena، این برنامه دوباره در دسترس کاربران ویندوز قرار گرفته است و نسخه جدید آن بررسی اجرایی بودن نصب ویندوز ۱۱ را با اطلاعات کامل‌تر و بهبودیافته‌تری نمایش می‌دهد.

با توجه به اطلاعات ارائه‌شده توسط این برنامه، کامپیوتر برای نصب ویندوز ۱۱ باید حداقل ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۴ گیگابایت رم و پردازنده‌‌ای ۶۴ بیتی دوهسته‌ای با سرعت یک گیگاهرتز داشته باشد و علاوه بر این موارد از قابلیت TPM 2.0 پشتیبانی کند؛ در صورت پشتیبانی، این قابلیت را می‌توان از قسمت تنظیمات BIOS فعال کرد.

در بسیاری از کامپیوترها، حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ وجود دارد؛ اما در تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها به دلیل داشتن پردازنده‌های نسل هفتم اینتل یا برخی از نسل دوم تراشه رایزن AMD، نمی‌توان ویندوز ۱۱ را نصب کرد.

مایکروسافت اعلام کرد که اگر کاربران ویندوز اینسایدر با پردازنده گفته‌شده در نصب ویندوز ۱۱ به مشکلی برخورد نکردند، این شرکت پردازنده‌های نسل هفتم اینتل و پردازنده‌های نسل دوم رایزن AMD را به حداقل سخت‌افزار مورد نیاز رسمی برای نصب ویندوز ۱۱ اضافه خواهد کرد؛ اما احتمالا برای این اتفاق باید تا عرضه نسخه پایداری از ویندوز ۱۱ صبر کرد.

در حال حاضر تنها برخی از تراشه‌های نسل هفتم اینتل واجد شرایط برای نصب ویندوز ۱۱ به‌صورت رسمی هستند:

  • Core i7-7820HQ
  • سری Core X
  • سری Xeon W

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 850 یا نسخه جدیدتر آن و برخی از پردازنده‌های نسل دوم رایزن AMD نیز در فهرست سخت‌افزاری مورد قبول برای نصب ویندوز ۱۱ قرار دارند.

اگر بررسی مدل‌های پردازنده‌ای مورد قبول ویندوز ۱۱ کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد، کافی است با نصب PC Health Check روی کامپیوتر خود، اجازه بدهید این برنامه سخت‌افزار کامپیوترتان را بررسی کند.

نظر شما در مورد سخت‌افزار مورد‌ نیاز اعلام‌شده برای ویندوز ۱۱ چیست؟ آیا کامپیوتر خود را به این سخت‌افزار مجهز خواهید کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات