هر آنچه باید درباره‌ی امکانات جدید فتوشاپ ۲۲.۴.۱ بدانیم

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
در نسخه‌ی ۲۲.۴.۱ فتوشاپ امکانات جدیدی ارائه شده است و امکانات قبلی بهبود یافته‌اند. در این مقاله به معرفی قابلیت‌های جدید فتوشاپ می‌پردازیم.
تبلیغات

ادوبی به‌صورت منظم فتوشاپ را به‌روزرسانی می‌کند که در قالب ارائه‌ی امکانات جدید و رفع باگ‌های قبلی است. امسال فتوشاپ ۲۲.۴.۱ منتشر شد که با امکانات جالبی همراه است. پس از به‌روزرسانی می ۲۰۲۱، ادوبی تغییراتی بر این نسخه اعمال کرد. اگر به‌صورت منظم فتوشاپ را به‌روز کنید متوجه تغییر برخی آیتم‌ها و منوهای آن می‌شوید. در ادامه به تغییرات و امکانات نسخه‌ی ۲۲.۴.۱ می‌پردازیم.

به‌روزرسانی فتوشاپ ۲۲.۴.۱ (می ۲۰۲۱)

به‌روزرسانی می ۲۰۲۱ ادوبی دو قابلیت جدید به فتوشاپ افزود. در ادامه به معرفی این قابلیت‌ها و چگونگی عملکرد آن‌ها می‌پردازیم.

گزینه‌ی Save a Copy

حتما با گزینه‌های Save و Save as در منوی آبشاری File آشنا هستید. می‌توانید از این گزینه‌ها برای ذخیره‌سازی تصاویر ویرایش‌شده‌ی خود در فتوشاپ استفاده کنید؛ اما در به‌روزرسانی ۲۰۲۱ گزینه‌ی جدیدی به نام‌ Save a Copy اضافه شد. در گذشته وقتی از Save As برای ذخیره‌ی یک تصویر استفاده می‌کردید، باید به‌صورت دستی نام آن‌ را تغییر می‌دادید تا روی نسخه‌ی اصلی ذخیره نشود. همچنین باید فرمت را از PSD به JPEG یا PNG تغییر می‌دادید.

گزینه‌ی Save a Copy این فرایند را سریع‌تر ساخته است. این گزینه به‌صورت خودکار نام فایل را تغییر می‌دهد و یک فرمت تصویر محبوب را انتخاب می‌کند. تنها کاری که باید انجام بدهید انتخاب گزینه‌ی Save است. با اضافه شدن این قابلیت، Save as تنها فرمت‌های فایل مربوط به فایل اصلی مثل PSD ،TIFF و برخی موارد دیگر را نشان می‌دهد؛ در نتیجه برای یافتن فرمت دلخواه باید از Save a Copy استفاده کنید.

گزینه save a copy

بهبود Neural Filters

تمام پروژه‌ها به قابلیت Neural Filters نیاز ندارند؛ اما اگر زیاد از این قابلیت استفاده می‌کنید روش‌های متعددی برای کار با آن وجود دارند. ادوبی منوی Neural Filters را به‌روزرسانی کرده است و این منو حالا تمام فیلترهای موجود را در یک پنل نمایش می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید در فهرست انتظار جدید تمام فیلترهایی که ادوبی در نسخه‌های آینده به فتوشاپ اضافه خواهد کرد، مشاهده کنید.

قابلیت neural filter

تغییرات دیگر

ادوبی قابلیت سازگاری را در نسخه‌ی ۲۲.۴.۱ بهبود داده است. این نرم‌افزار حالا روی دستگاه‌های ۶۴ بیتی ARM با ویندوز ۱۰ اجرا می‌شود؛ اما حداقل به هشت گیگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه‌ی گرافیک برای شروع نیاز است.

به‌روزرسانی فتوشاپ ۲۲.۴.۲ (ژوئن ۲۰۲۱)

به‌روزرسانی ژوئن ۲۰۲۱ فتوشاپ همراه با تغییراتی است. بسیاری از کاربران دیرینه‌ی فتوشاپ از گزینه‌ی Save a Copy رضایت نداشتند. از این رو در جدیدترین به‌روزرسانی ۲۲.۴.۲ امکان بازگشت گزینه‌های Save As از پنل Preferences فراهم شد.

برای بازگشت تنظیمات به منوی Edit > Preferences > General بروید و File Handling را انتخاب کنید. در اینجا تیک گزینه‌ی Enable legacy "Save As" را فعال کنید تا تمام فرمت‌های فایل اورجینال گزینه‌ی Save As فعال شوند. همچنین می‌توانید از اضافه کردن کلمه‌ی copy به اسامی فایل‌ها هنگام ذخیره‌سازی به‌صورت image as an copy جلوگیری کنید؛ اما این قابلیت به‌صورت خودکار گزینه‌های Save As را برمی‌گرداند.

صفحه‌ی preferences

به‌روزرسانی ۲۲.۴.۳ فتوشاپ (جولای‌ی ۲۰۲۱)

ادوبی هیچ قابلیت جدیدی به جدیدترین نسخه‌ی فتوشاپ (۲۲.۴.۳) اضافه نکرده است؛ اما تغییراتی برای بهبود این نرم‌افزار و سازگاری آن با کارت‌های گرافیک‌ AMD اعمال کرده است. این تغییرات شامل پشتیبانی از افزایش سرعت سخت‌افزاری برای مجموعه‌ی وسیع‌تری از GPU-های AMD است. از طرفی این به‌روزرسانی مشکلاتی  که کاربران گزارش کرده‌ بودند حل کرده است؛ مثل نداشتن دسترسی به گزینه‌های مختلف فیلتر با استفاده از Remote Desktop Protocol.

سعی کنید فتوشاپ را همیشه به‌روز نگه‌دارید تا ویژگی‌ها و امکانات جدید آن را از دست ندهید. علاوه بر امکانات جدید، اشکالات و باگ‌های نسخه‌های قبلی معمولا در به‌روزرسانی‌ها برطرف می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات