اپل سرویس استریم موسیقی کلاسیک پرایم‌فونیک را خرید

سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل روز گذشته اعلام کرد که سرویس استریم موسیقی پرایم‌فونیک را خریده است؛ سرویسی که احتمالا در بهبود کمیت و کیفیت موسیقی‌های کلاسیک در اپل موزیک نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.
تبلیغات

اپل به‌منظور بهبود اپل موزیک و جذاب‌تر کردن آن برای کاربران، ازاین‌پس از محتوای کلاسیک سرویس پرایم‌فونیک بهره خواهد گرفت. این شرکت معمولا علاقه خاصی به محتوای کلاسیک دارد و در گذشته نیز این را بارها نشان داده است. درحقیقت، غول دنیای فناوری با این خرید بزرگ‌ترین گام خود برای آوردن موسیقی کلاسیک به اپل موزیک را برداشته است. 

اولیور شوسر، معاون ارشد اپل موزیک و بیتس، درباره خرید پرایم‌فونیک می‌گوید:

ما عاشق موسیقی کلاسیک هستیم و برای آن احترام زیادی قائلیم. پرایمفونیک به یکی از سرویس‌های محبوب برای علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک تبدیل شده است. با کمک یکدیگر، ما ویژگی‌های کلاسیک جدید فوق‌العاده‌ای به اپل موزیک می‌آوریم و در آینده‌ای نزدیک، تجربه کلاسیک اختصاصی ارائه خواهیم داد که واقعا بهترین در جهان خواهد بود.

دراین‌میان، پرایم‌فونیک نیز بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن گفته است:

پرایم‌فونیک سه سال پیش برای خلق آینده‌ای بهتر برای موسیقی کلاسیک با پرداختن به چالش‌ها و پیچیدگی‌های ژانر برای دوران کنونی راه‌اندازی شد. ما مجبور شدیم سرویس پخش استریمی ایجاد کنیم که واقعا از نظر کلاسیک مناسب باشد؛ بنابراین، این کاری است که ما در سه سال گذشته انجام دادیم؛ اما برای دستیابی کامل به مرحله بعدی مأموریت خود، باید تخصص استریم کلاسیک خود را برای میلیون‌ها شنونده در سراسر جهان به‌ارمغان بیاوریم.ما به‌عنوان استارتاپ ارائه‌دهنده محتوای فقط کلاسیک نمی‌توانیم به اکثر شنوندگان جهانی برسیم؛ به‌ویژه آن‌هایی که به بسیاری از ژانرهای موسیقی دیگر نیز گوش می‌دهند؛ ازاین‌رو، به این نتیجه رسیدیم که برای دستیابی به رسالتمان، باید با سرویس پخش استریمی برجسته‌ای همکاری کنیم که همه ژانرهای موسیقی را در‌بر می‌گیرد و همانند ما عاشق موسیقی کلاسیک است. امروز خوشحالیم که گامی بزرگ برای انجام مأموریت خود برداشتیم. پرایم‌فونیک در حال پیوستن به اپل موزیک است!

توماس استفنس، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت یادشده می‌گوید:

آوردن بهترین‌های پرایم‌فونیک به مشترکان اپل موزیک پیشرفتی فوق‌العاده برای صنعت موسیقی کلاسیک است. هنرمندان عاشق سرویس ما و کارهایی هستند که در این حوزه انجام داده‌ایم. درحال‌حاضر، توانایی پیوستن به اپل برای ارائه بهترین تجربه مطلق به میلیون‌ها شنونده داریم. باید موسیقی کلاسیک را به جریان اصلی صنعت وارد و نسل جدیدی از نوازندگان را با نسل بعدی مخاطبان متصل کنیم.

گفتنی است سرویس مذکور دیگر مشترک جدید نمی‌پذیرد و از ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) آفلاین خواهد شد. مشترکان فعلی نیز می‌توانند شش ماه اشتراک رایگان اپل موزیک را دریافت کنند. در ابتدا، مشترکان اپل موزیک از محتوای جدید منحصر‌به‌فرد پرایم‌فونیک و لیست پخش این سرویس بهره‌مند خواهند شد. افزون‌براین، اپل قصد دارد مرور و جست‌وجوی موسیقی کلاسیک را در ماه‌های آینده بهبود بخشد.

اپل همچنین قصد دارد در سال آینده میلادی، برنامه کلاسیکی ویژه اپل موزیک را راه‌اندازی کند. این سیستم مبتنی‌بر سیستم فعلی پرایم‌فونیک خواهد بود؛ اما ویژگی‌های جدید و نامشخص دیگر را نیز ارائه خواهد داد.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات