امکان ارسال تصاویر با کیفیت بهتر در واتساپ فراهم می‌شود

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
واتساپ می‌کوشد از افت شدید کیفیت تصاویر هنگام ارسال در پیام‌رسان خود جلوگیری کند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد واتساپ قصد دارد جلو افت شدید کیفیت تصاویر ارسالی در پیام‌رسان خود را بگیرد. در نسخه‌ بتای جدید این اپلیکیشن در iOS، واتساپ اجازه می‌دهد نحوه ارسال تصاویرتان ازطریق این سرویس را انتخاب کنید.

روش‌های جدید برای ارسال تصاویر در نسخه iOS واتساپ

به‌گزارش phonearena، هنگام ارسال عکس با این اپلیکیشن کیفیت آن‌ها به‌شدت کاهش پیدا می‌کند؛ اما به‌تازگی در نسخه بتای واتساپ، حالتی اضافه شده است که به کاربران امکان می‌دهد بین روش‌های مختلف، روش دلخواهشان را انتخاب کنند. در یکی از حالت‌ها، تصویر سریع‌تر ارسال و اینترنت کمتری مصرف می‌شود و حالت دیگر بر حفظ کیفیت عکس تمرکز دارد.

برای اولین‌بار WABetaInfo این ویژگی جدید را در نسخه بتای 2.21.150.11 واتساپ iOS کشف کرد. ویژگی مذکور از هفته گذشته برای کاربران بتای سیستم‌عامل اندروید دردسترس قرار گرفته بود.

قابلیت جدید واتساپ به شما امکان می‌دهد از بین سه گزینه مختلف، کیفیت عکس ارسالی‌تان را انتخاب کنید. تنظیمات جدید ازطریق بخش WhatsApp Settings > Storage and Data در دسترس و عنوان آن Media Upload Quality است.

در این بخش، به سه گزینه دسترسی دارید که با برچسب‌های Auto و Best Quality و Data Saver نشان داده می‌شوند. اگر گزینه Best Quality را انتخاب کنید، بدان‌معنا نیست که تصاویر با کیفیت اصلی ارسال می‌شوند. آن‌ها فشرده خواهند شد؛ اما حدود ۸۰ درصد کیفیت اصلی حفظ می‌شود. گزینه Data Saver نیز تصاویر را بیشتر فشرده می‌کند. هم‌اکنون، این ویژگی برای بعضی کاربران فعال شده است و هفته بعد به آزمایش‌کنندگان بیشتری می‌‌رسد.

قابلیت جدید واتساپ

اکنون مدتی است که توسعه‌دهندگان واتساپ مشغول کار روی ویژگی‌های جدید و بسیار مورد‌انتظار این پیا‌م‌رسان هستند. به‌عنوان مثال، پشتیبانی از چند دستگاه که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از قابلیت‌های مورد‌انتظارتر دانست، هم‌اکنون برای کاربران آیفون در مرحله آزمایش بتا قرار دارد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد با حداکثر چهار دستگاه به حساب خود متصل شوند، بدون اینکه نیاز به آیفون خود داشته باشند.

متأسفانه ‌در‌حال‌حاضر مشخص نیست که این ویژگی‌های بتا چه موقع رسما برای عموم منتشر می‌شود. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره تلاش‌های اخیر توسعه‌دهندگان واتساپ برای پیشرفت این پیام‌رسان چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات