استفاده فیسبوک از واتساپ برای افزایش امنیت اینستاگرام

پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک از پیام‌رسان واتساپ به‌عنوان محیطی برای ارسال کد احراز هویت دو‌عاملی استفاده می‌کند.
تبلیغات

به‌گزارش androidcentral، امروز فیسبوک از ویژگی جدید Security Checkup برای اینستاگرام خبر داد که در‌صورت به‌خطر‌افتادن حساب کاربری شما، اقدامات لازم را انجام می‌دهد. برخی از مراحل شامل تأیید فعالیت ورود به سیستم و به‌روزرسانی اطلاعات تماس، مانند شماره‌تلفن یا آدرس ایمیل جایگزین کاربران می‌شود.

به‌نظر می‌رسد تعداد حساب‌های به‌خطر‌افتاده افزایش یافته است و این فقط یکی از دلایل اینستاگرام برای دردسترس قرار‌دادن این ویژگی تلقی می‌شود. این شرکت علاوه‌بر ارائه Security Checkup، چند مرحله مختلف را نیز با جزئیات بیان کرده است که می‌توانید برای جلوگیری از نگرانی درباره هک‌شدن حساب خود انجام دهید. با کمال تعجب، تنظیم احراز هویت دوعاملی در Security Checkup اینستاگرام وجود ندارد. با‌این‌حال، این شرکت به‌شدت توصیه می‌کند که اگر این ویژگی را از قبل ندارید، آن را فعال کنید. این بخش که به‌اختصار 2FA نامیده می‌شود، می‌تواند به‌علاوه رمزعبور که دیوار اول مقابل سودجویان است، لایه اضافی دفاعی دیگری نیز فراهم کند.

قابلیت Security checkup

برای همراهی با این موضوع، اینستاگرام علاوه‌بر شماره تلفن‌همراه یا اپ‌هایی مانند Google Authenticator، امکان استفاده از واتساپ را نیز به‌عنوان یکی از روش‌های امنیتی هنگام تأیید اعتبار دو‌عاملی فراهم می‌کند. با توجه به اینکه فیسبوک هم مالک واتساپ است و هم اینستاگرام، ادغام این دو کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. هنگامی‌که این ویژگی برای حسابتان در‌دسترس قرار می‌گیرد، می‌توانید کد ارسالی خود را ازطریق این پیام‌رسان دریافت کنید.

اینکه اینستاگرام برای حفظ اطلاعات کاربرانشان چنین مسیری را طی می‌کند، اتفاق خوشایندی است؛ اما بهتر بود هر چند وقت یک بار پیامی برای کاربران ظاهر شود که آن‌ها را برای بررسی امنیت اطلاعاتشان تشویق کند. بدین‌ترتیب، هر سه ماه یک بار به شما یادآوری می‌شود که اطلاعات حسابتان را دوباره بررسی و با استفاده اپلیکیشن‌های مدیریت رمزعبور، آن را به‌روز کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره اقدامات اخیر فیسبوک به‌منظور افزایش امنیت اینستاگرام چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات