توییتر در حال آزمایش قابلیت رأی موافق و مخالف است

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر در حال آزمایش قابلیتی برای اعلام رأی موافق و مخالف در واکنش به توییت‌های منتشرشده است.
تبلیغات

توییتر در حال کار کردن روی قابلیتِ دادن رأی موافق (Upvote) و رأی مخالف (Downvote) برای واکنش به توییت‌های منتشرشده است که دو گزینه پیشین ریتوییت و ریپلای را همراهی می‌کند. این شرکت ویژگی مذکور را توسط گروه کوچکی از کاربران iOS آزمایش کرده و تاکنون چندین توییت توسط اعضای این گروه درباره قابلیت مذکور منتشر شده است.

به گزارش ورج، توییتر می‌گوید کاربران iOS ممکن است قابلیت رأی‌گیری را در چندین سبک مختلف که شامل فلش‌های بالا و پایین، نماد قلب و یک فلش رو به پایین و همچنین آیکون‌های شست دست به سمت بالا و پایین است مشاهده کنند. این شرکت اعلام کرده است:

فعال شدن چنین قابلیتی برای فهمیدن نوع پاسخ‌هایی است که به نظر شما بیشتر به موضوع بحث نزدیک‌تر هستند تا بتوانیم روی روش‌هایی برای بیشتر نشان دادن آن‌ها کار کنیم.

در حال حاضر این آرا به‌صورت عمومی قابل رؤیت نیستند.

توییتر هنوز نگفته است آیا قصد دارد رأی موافق و مخالف را به‌عنوان ویژگی دائمی به شبکه اجتماعی خود اضافه کند یا حتی توضیحی درباره تأثیر این قابلیت به نحوه نمایش فید کاربران ارائه نکرده است؛ اما نمی‌توان از تشابه واضح ویژگی مذکور به یکی از بارزترین گزینه‌های موجود در ردیت چشم‌پوشی کرد. در آن شبکه اجتماعی  رأی موافق و مخالف به‌عنوان روشی برای بالا آمدن ریپلای‌ها و پست‌های محبوب استفاده می‌شود. البته توییتر می‌گوید در حال حاضر رأی موافق و مخالف بر ترتیب نمایش توییت‌ها تأثیر نمی‌گذارد.

توییتر از انواع روش‌های مختلف برای افزایش تعامل کاربران استفاده کرده است که از آن‌ جمله می‌توان به قابلیتی اشاره کرد که به نظر می‌رسد تقلیدی از ویژگی واکنش ایموجی (emoji reaction) فیسبوک باشد. کیوان بیک‌پور، سرپرست محصول توییتر، در پاسخ به توییت یکی از کاربران گفت سال گذشته این شرکت برای کار روی قابلیت دیس‌لایک برنامه‌ریزی کرده بود و ویژگی مذکور یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات