تیک تاک از سیاست جدیدش درباره محتوای غیراخلاقی و خشونت‌بار در این اپلیکیشن خبر داد

شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
از‌این‌پس، تیک‌تاک علاوه‌بر حذف خودکار ویدئوهای حاوی محتوا غیراخلاقی یا خشونت‌آمیز، نحوه اطلاع‌رسانی به کاربرانش درباره نقض خط‌مشی این اپلیکیشن را تغییر می‌دهد.
تبلیغات

به‌گزارش انگجت، برنامه تیک تاک برای شناسایی و حذف ویدئوهای ناقض سیاست‌‌های این شرکت از الگوریتمی خودکار استفاده خواهد کرد. تیم تیک‌تاک در یک سال گذشته، سرویس‌های مختلفی برای این منظور آزمایش کرده است و آن‌ها را در هفته‌های آینده در ایالات متحده و کانادا راه‌اندازی خواهد کرد.

این الگوریتم برای شروع پست‌هایی مربوط به کار کودکان کمتر از سن قانونی، خشونت، محتوای گرافیکی، برهنگی، جنسیت، فعالیت غیرقانونی و کالاهای تحت‌نظارت را حذف خواهد کرد. اگر سیستم‌ها تخلفی را شناسایی کنند، بلافاصله ویدئو مربوط به آن حذف خواهد شد؛ البته امکان ثبت درخواست تجدیدنظر یا نشانه‌گذاری ویدئو‌ها با هدف بررسی دستی برای کاربران همچنان وجود خواهد داشت.

تیک تاک می‌گوید: «این بررسی‌های خودکار فقط درباره آن دسته از محتوایی انجام خواهد گرفت که فناوری ما بیشترین درجه دقت را درباره آن‌ها داشته باشد.» با تخمین این شرکت، درصد خطای این سیستم‌ها تنها ۵ درصد است و با تأکید بر ماندگاری گزینه درخواست تجدیدنظر برای ویدئو حذف‌شده، تیک‌تاک امیدوار است بتواند سطح دقت الگوریتم‌ها را بهبود ببخشد.

بررسی دقیق برخی محتوای ایجادشده در این اپلیکیشن مانند ویدئوهای حاوی زورگویی، آزار و اذیت، اطلاعات نادرست یا سخنان نفرت‌انگیز نیازمند تمرکز بسیار زیاد کارمندان امنیتی این شرکت است و سیستم‌های حذف خودکار برای ایجاد فرصت بیشتر برای آن‌ها به‌کار گرفته شد‌ه‌اند. با استفاده از این سیستم‌ها، کارمندان این بخش زمان بیشتری برای بررسی این ویدئوها خواهند داشت.

تیم امنیتی تیک‌تاک برای بررسی ویدئوهای حاوی مطالب ناراحت‌کننده‌ مانند خشونت شدید یا استثمار کودکان را باید تماشا کنند. به‌کمک این سیستم‌ها تعداد این گونه ویدئوها کاهش پیدا خواهد کرد. در همین زمینه، اردیبهشت ۱۳۹۹ فیسبوک به انجام‌ندادن اقدامات لازم برای جلوگیری از انتشار مطالب آزار‌دهنده متهم و درنهایت، به پرداخت غرامت ۵۲ میلیون دلاری به کاربرانش مجبور شد.

وارنینگ ۱

در این تغییرات، تیک‌تاک نحوه اطلاع‌رسانی به کاربر خاطی را نیز تغییر داده است. با پیگیری سابقه تعداد و شدت و تعدد تخلفات کاربران، این پلتفرم جزئیات مربوط به سابقه افراد را در بخش به‌روزرسانی حساب کاربری آن‌ها نمایش خواهد داد و کاربران اطلاعات مربوط به عواقب اقدامات خود مانند تعلیق مدت زمان انجام فعالیت را در همان قسمت می‌توانند مشاهده کنند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره این خبر چیست؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات