برنامه Parallels ویندوز ۱۱ را به کامپیوترهای مک می‌آورد

دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ویندوز 11کاربران کامپیوتر‌ مک به‌زودی خواهد توانست با استفاده از نرم‌افزار Parallels Desktop، از ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ و برنامه‌های آن بهره‌مند شوند.
تبلیغات

اپل با معرفی کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده‌‌ی M1، دوره‌ی جدیدی برای مک‌های خود به ‌وجود آورد. غول فناوری کوپرتینو پس از سال‌ها همکاری، معماری x86 و پردازنده‌های اینتل را کنار گذاشته است و از دستورالعمل‌های پایه‌ی آرم برای طراحی و ساخت پردازنده‌ی اختصاصی بهره می‌گیرد.

کامپیوترهای مک دارای پردازنده‌ی M1 می‌توانند برنامه‌های مبتنی بر اینتل را با استفاده از شبیه‌ساز روزتا ۲ اجرا کنند؛ اما کاربران این کامپیوتر‌ها که برای برخی از نرم‌افزارهای خاص به ویندوز احتیاج دارند، دیگر قادر به اجرای آن به‌صورت بوت کمپ (Boot Camp) نیستند. از سوی دیگر، جدیدترین دستاورد ردموندی‌‌ها در حوزه نرم‌افزار، یعنی ویندوز ۱۱ نیز برای اجرا به تراشه‌ای به نام TPM احتیاج دارد و این پیش‌نیاز منجر می‌شود که حتی کامپیوترهای مک مجهز به تراشه‌ی اینتل از اجرای ویندوز ۱۱ عاجز باشند. حال شرکت نرم‌افزاری Parallels اعلام کرده است که نرم‌افزار شبیه‌ساز این شرکت به‌زودی مک‌های مجهز به پردازنده‌ی M1 و اینتل را قادر به اجرای مجازی ویندوز ۱۱ خواهد کرد.

به گزارش MacRumors، مهندسان پاراللز، ارائه‌دهنده نرم‌افزار محبوب شبیه‌ساز ویندوز در مک اواس، تأیید کرده‌اند که در حال کار روی بهینه‌سازی ویندوز ۱۱ برای اجرا در کامپیوترهای مک هستند. به‌تازگی مایکروسافت از ویندوز ۱۱ به‌عنوان به‌روزرسانی عمده سیستم‌‌عامل خود رونمایی کرده است. این نسخه از زبان طراحی جدید بهره می‌گیرد و قادر به اجرای برنامه‌های شبیه‌سازی‌شده اندروید است؛ اما بسیاری از کامپیوترها نمی‌توانند ویندوز ۱۱ را بارگیری کنند. درواقع ویندوز ۱۱ به‌طور رسمی توسط هیچ‌یک از کامپیوترهای مک مبتنی بر اینتل پشتیبانی نمی‌شود؛ اما به نظر می‌رسد استفاده از ماشین‌ مجازی تنها راه تجربه این سیستم‌ عامل در کامپیوترهای مک خواهد بود.

در این گزارش آمده است که پاراللز قصد دارد به محض ارائه‌ی تمامی ویژگی‌های ویندوز ۱۱، این سیستم‌عامل مایکروسافت را به‌صورت موشکافانه مورد بررسی قرار بدهد و در نهایت، تجربه‌ی کامل آن را برای کاربران مک به ارمغان بیاورد. نیک دوبروولسکی، مدیر ارشد تیم مهندسی پاراللز، می‌گوید از آنجا که ویندوز ۱۱ به‌تازگی رونمایی شده است، تیم مهندسی این ماشین مجازی منتظر نسخه رسمی Windows 11 Insider Preview هستند تا مطالعه تغییرات سیستم‌عامل جدید را برای ارائه سازگاری کامل در به‌روزرسانی‌های بعدی Parallels Desktop آغاز کنند. برای یادآوری، نخستین پیش‌نمایش مایکروسافت روز دوشنبه گذشته منتشر شد؛ اما ازآنجا‌که نسخه‌ی بتا محسوب می‌شود، طبیعتاً پر از باگ و مشکل است. افزون بر این، نسخه‌ی مذکور از برخی ویژگی‌های جدید و بسیار مهم که اواخر امسال به ویندوز 11 می‌آیند نظیر یکپارچه‌سازی مایکروسافت تیمز یا پشتیبانی از برنامه‌های اندروید پشتیبانی نمی‌کند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات