توییتر ویژگی Unmention را برای ترک گفتگو توسعه می‌دهد

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر قابلیتی در دست توسعه دارد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند زمانی که توسط کاربر دیگری منشن شدند، گفتگو را ترک کنند و اعلان جدیدی در مورد آن دریافت نکنند.
تبلیغات

طی ماه‌های گذشته، توییتر ویژگی‌های متنوعی برای شبکه اجتماعی خود در پلتفرم‌های مختلف معرفی کرده که هر یک با هدف بهبود تجربه‌ی کاربری در زمینه‌های مختلف توسعه داده شده‌ است. به گزارش 9to5mac، توییتر به دنبال معرفی قابلیت جدیدی است که اجازه می‌دهد کاربران امکان ترک گفتگوها را داشته باشند.

ویژگی لغو منشن (آنمنشن - Unmention) که یکی از اعضای ارشد توییتر در حساب شخصی خود به آن اشاره کرده، برگرفته از ویژگی معرفی‌شده در سال ۲۰۲۰ است. در سال ۲۰۲۰ توییتر به کاربران اجازه داد که مشخص سازند چه کسانی قادر به ریپلای کردن توییت‌هایشان هستند. این حالت تنها شامل سه گزینه بود:

  • تمامی کاربران توییتر
  • تنها کسانی که شما را فالو می‌کنند
  • هیچ کدام از کاربران توییتر 
ویژگی جدید توییتر به نام آنمنشن

وقتی ویژگی آنمنشن به توییتر اضافه شود، امکان ترک گفتگو و مسدود کردن اعلان در مورد آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد. در تصویری که عضو ارشد توییتر منتشر کرده، به نحوه‌ی عملکرد ویژگی آنمنشن اشاره شده است. در این ویژگی اگر کاربری در توییتی شما را منشن کند، دکمه‌ای در پست توییت ظاهر می‌شود که با کلیک روی آن دیگر اعلانی از آخرین وضعیت توییت دریافت نخواهید کرد و از ادامه‌ی گفتگو با کاربر خارج خواهید شد.

طبق آنچه در گزارش آمده است، ویژگی آنمنشن در مراحل ابتدایی طراحی قرار دارد و ممکن است تا زمان رسیدن به مرحله‌ی نهایی، تغییراتی در عملکرد آن اعمال شود؛ اما به نظر می‌رسد توییتر به‌زودی ویژگی آنمنشن را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. ویژگی‌هایی مانند آنمنشن در واقع برگرفته از درخواست‌های مکرر کاربران توییتر هستند؛ برای مثال کاربران توییتر درخواست دسترسی به تنظیمات بیشتری در حفظ حریم خصوصی خود دارند که از جمله می‌توان به امکان منع کردن سایرین از منشن کردن کاربر اشاره کرد.

البته توییتر در نشان دادن واکنش مثبت به درخواست‌ها کمی کند عمل می‌کند و در حال حاضر مشخص نیست چه زمانی ویژگی آنمنشن به توییتر اضافه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات