امکانات واتساپ برای کاربران مخالف سیاست حفظ حریم خصوصی جدید محدود نمی‌شود

شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
واتساپ با انتشار بیانیه‌ای، از سیاست اعمال فشار روی کاربران برای تأیید قوانین حریم خصوصی جدید عقب‌نشینی کرد. به‌نظر می‌رسد محدودیتی در استفاده از اپلیکیشن برای کاربران اعمال نخواهد شد.
تبلیغات

چندی پیش، سران واتساپ اعلام کردند قوانین حریم خصوصی این اپلیکیشن تغییر یافته و کاربران باید تا قبل از ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) سیاست‌های جدید حریم خصوصی را تأیید کنند؛ وگرنه بهمرورزمان دسترسی به برخی از امکانات واتساپ را از دست خواهند داد و در آینده‌ای نزدیک، تنها به چند بخش از واتساپ دسترسی خواهند داشت.

حال به‌نظر می‌رسد واتساپ متوجه شده است سیاستی شکست‌خورده را در پیش گرفته و با انتشار بیانیه‌ای جدید تأیید کرده است محدودیتی وجود نخواهد داشت و کاربران حتی درصورت تأییدنکردن قوانین جدید حریم خصوصی، می‌توانند به استفاده از تمامی امکانات واتساپ ادامه دهند. یکی از سخن‌گویان واتساپ در مصاحبه با وب‌سایت TheVerge توضیح می‌دهد: «با مشورت‌های سران واتساپ با متخصصان شبکه‌های اجتماعی و حریم خصوصی، برای اعضای عالی‌رتبه واتساپ مشخص شد محدودسازی دسترسی کاربران به امکانات واتساپ امر درستی نیست و نباید انجام شود. در همین زمینه، افرادی که قوانین جدید را تأیید نکرده باشند، همچنان می‌توانند مانند گذشته از تمامی امکانات واتساپ استفاده کنند.»

باید گفت اقدامات واتساپ در سال‌های اخیر بسیاری از کاربران را نگران کرده است. برای مثال، این شرکت در اقدامی اطلاعات کاربران ازجمله شماره‌تلفن‌ها را دراختیار فیسبوک قرار داد. فیسبوک نیز اصولا از چنین اطلاعاتی در امور تبلیغاتی استفاده می‌کند و درآمد اصلی این شبکه اجتماعی از ارائه اطلاعات به شرکت‌های تبلیغاتی حاصل می‌شود.

با اعمال فشار بیشتر واتساپ روی کاربران برای تأیید قوانین جدید حریم خصوصی، نگرانی‌ها از اقدامات پیام‌رسان بیشتر شد؛ اما واتساپ می‌کوشد درباره فعالیت‌هایش شفاف‌سازی کند. جالب است بدانید واتساپ در بیانیه‌ای گفته است اکثر کاربران این پیام‌رسان سیاست‌های جدید را پذیرفته‌اند؛ اما واتساپ قصد دارد برای کسانی که هنوز قوانین جدید حریم خصوصی را نپذیرفته‌اند، روش‌های دیگری به غیر محدودسازی اجرا کند. این روش‌ها شامل نمایش پیام‌ها و اعلان‌هایی است که کاربر را از تأییدنکردم قوانین جدید باخبر می‌سازد و از وی می‌خواهد قوانین جدید را بپذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات