صفحه‌ی جستجوی گوگل در مرورگرهای دسکتاپ، به دارک مود مجهز می‌شود

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل از اواخر سال گذشته در حال‌ کار روی ویژگی تم تیره یا دارک مود برای کاربران موتور جست‌وجو در پی‌سی بوده و سرانجام این حالت به ویندوز 10 و macOS اضافه کرده است.
تبلیغات

به‌‌ گزارش اندرویدسنترال، گوگل پس از ماه‌ها آزمایش، سرانجام تم تیره را برای کاربران صفحه‌ی جستجوی گوگل در کامپیوتر شخصی ارائه کرده است. مت ناوارا، مشاور رسانه‌های اجتماعی، حالت تاریک را مشاهده کرده و به‌زودی برای تمام کاربران ویندوز ۱۰ و macOS ارائه خواهد شد.

گوگل اواخر سال گذشته، چند ماه پس از معرفی دارک مود برای جست‌وجو در سیستم‌عامل اندروید، این ویژگی را به‌صورت آزمایشی برای پی‌سی شروع کرد. آزمایش A/B به گروه بزرگ‌تری از کاربران کامپیوتر شخصی در فوریه امسال گسترش یافت.

فعال کردن حالت دارک مد گوگل کروم

طبق تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، پس از دریافت اعلان «اکنون طرح زمینه‌‌ی تاریک در دسترس است» می‌توانید دارک مود را در مرورگر دسکتاپ فعال کنید. خوشبختانه این قابلیت، محدود به مرورگر کروم گوگل نیست و برای مرورگر‌های وب محبوب مانند موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج فعال می‌شود. برای روشن و خاموش کردن سریع تم تیره، کافی است روی حالت تغییر وضعیت در گوشه‌ی سمت راست بالای مرورگر کلیک کنید.

به‌ خاطر داشته باشد که ممکن است حداقل چند هفته طول بکشد تا این ویژگی برای همه‌ی کاربران فعال شود. برخلاف بهترین برنامه‌های اندرویدی گوگل که چند ماه پیش دارک مود را دریافت کردند، نسخه‌ی دسکتاپ اکثر محصولات محبوب هنوز این گزینه‌ را ارائه نمی‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات