ویژگی پیش نمایش لینک در نسخه اندروید مرورگر کروم فعال شد

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل امکان دیدن پیش‌نمایش لینک قبل از باز کردن آن ‌را در نسخه ۸۹ مرورگر کروم برای گوشی‌های اندرویدی فعال کرده است.
تبلیغات

نسخه اندروید مرورگر کروم برای اندروید، به کاربران اجازه می‌دهد که پیش‌نمایش لینک‌ را قبل از باز کردن آن، مشاهده کنند. این قابلیت با به‌روزرسانی سمت سرور به نسخه ۸۹ مرورگر کروم اندروید اضافه شده است و به گزارش ورج، برای استفاده از این ویژگی باید انگشت خود را بیشتر روی لینک مورد نظر نگه‌ دارید و سپس Preview Page را انتخاب کنید. همان‌طور که گفتیم، این ویژگی فعلا برای اندروید فعال شده است.

پیش نمایش لینک در کروم

نشان دادن پیش‌نمایش لینک‌‌ها یک تغییر کوچک به‌حساب می‌آید؛ اما کمک زیادی به کاربران می‌کند. اگر می‌خواهید بدون اینکه صفحه فعلی را ترک کنید، خیلی سریع به محتوای لینک مورد نظر دسترسی داشته باشید می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. برخی مواقع دیدن پیش‌نمایش لینک باعث می‌شود که بتوانید با خواندن دو پاراگراف اول متوجه موضوع بشوید.

این ویژگی روی مرورگرهای دیگر هم عرضه شده است و هر دو مرورگر سافاری و اج آن را در iOS پیش روی کاربران قرار می‌دهند. کاربران iOS در سافاری و اج می‌توانند انگشت خود را کمی بیشتر روی لینک‌ها قرار بدهند تا پیش‌نمایش صفحه جدید را مشاهده کنند.

مدتی می‌شد که گوگل روی قابلیت نشان دادن پیش‌نمایش لینک‌ها کار می‌کرد و حتی در آذرماه سال ۲۰۱۸، مشخص شده بود که این ویژگی در حال توسعه است. پس از این همه مدت، بالاخره کاربران اندروید می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات