تلگرام میزبان تماس ویدئویی گروهی خواهد شد

پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل تلگرام از اضافه شدن تماس ویدئویی گروهی به این پیام‌رسان در ماه آینده‌ی میلادی خبر داده است. تماس ویدئویی گروهی تلگرام قابلیت‌های مختلفی خواهد داشت و از رمزنگاری استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

پاول دورُف، مدیرعامل تلگرام (Telegram)، با انتشار پستی در کانال رسمی خود اعلام کرد نسخه‌ی iOS این پیام‌رسان محبوب در ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰) با قابلیت تماس ویدئویی گروهی به‌روزرسانی می‌شود. تلگرام پیش‌تر اعلام کرده بود تماس گروهی ویدئویی «در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۰» به این پلتفرم می‌آید؛ اما در سال گذشته‌ی میلادی چنین اتفاقی رخ نداد. البته در آگوست ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) شاهد اضافه شدن تماس ویدئویی تک‌نفره‌ی متکی بر قابلیت رمزنگاری سرتاسری به تلگرام بودیم.

آن‌طور که ورج گزارش می‌دهد، پاول دورف در کانال تلگرامی خود نوشته است: «تماس‌های ویدئویی تلگرام دارای قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش، رمزنگاری، حذف نویز و پشتیبانی از دسکتاپ و تبلت خواهد بود؛ تمامی آن چیزهایی که می‌توانید از ابزار مدرن کنفرانس ویدئویی انتظار داشته باشید، بااین‌حال با رابط کاربری، سرعت و رمزنگاری در سطح تلگرام».

همان‌طور که اشاره کردیم تلگرام هم‌اکنون قابلیت تماس یک‌نفره با رمزنگاری سرتاسری به کاربران ارائه می‌دهد؛ اما فعلاً به حضور این نوع رمزنگاری در تماس ویدئویی گروهی اشاره نکرده است.

تلگرام در دوران دنیاگیری ویروس کرونا رشد در خور توجهی تجربه کرد. با آغاز قرنطینه‌های ویروس کرونا، نیاز به پلتفرم‌های ارتباطی بیشتر شد و تلگرام از این موقعیت نهایت استفاده را برد. تلگرام در آوریل ۲۰۲۰ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹) اعلام کرد که به رکورد ۴۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده،‌ یعنی دو برابر  تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی این سرویس در سال ۲۰۱۸.

تلگرام باید بخشی از رشد خود را مدیون واتساپ باشد؛ پیام‌رسانی که به دلیل سیاست‌های بحث‌برانگیز فیسبوک بارها خبرساز شده است. قوانین حریم خصوصی جدید واتساپ باعث شد شماری از کاربران این پیام‌رسان سراغ تلگرام و سیگنال بروند. واتساپ در حال حاضر قابلیت رمزنگاری سرتاسری را برای تماس‌های ویدئویی ارائه می‌دهد. این پیام‌رسان در سال ۲۰۱۸ میزبان تماس گروهی ویدئویی و صوتی شده بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات