اسپاتیفای قیمت اکثر پلن‌های اشتراکی را افزایش می‌دهد

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای گفته است قیمت پلن‌های اشتراکی را در ایالات متحده و بریتانیا و برخی از کشورهای اروپا و آسیا و آفریقای جنوبی افزایش می‌دهد. به‌نظر می‌رسد در آمریکا فقط قیمت پلن Family افزایش خواهد یافت.
تبلیغات

اسپاتیفای (Spotify) این هفته در سراسر ایالات متحده و بخش‌هایی از اروپا قیمت بسیاری از پلن‌های اشتراکی‌اش را افزایش می‌دهد و کاربران ساکن در آمریکا افزایش قیمت پلن‌های Family را شاهد خواهند بود. به‌نوشته‌ی ورج، مشترکان اسپاتیفای ایمیلی با مضمون تغییرات قیمت سرویس اشتراکی دریافت کرده‌اند. ظاهرا تغییرات قیمت پلن‌های Student و Duo و Family در بخش‌هایی از اروپا و بریتانیا و پلن‌های Family در ایالات متحده را شامل و از ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) اعمال می‌شود. مشترکان سرویس اسپاتیفای پریمیوم که به‌تنهایی اشتراک می‌خرند، از تغییرات جدید متأثر نخواهند شد.

قیمت پلن Family اسپاتیفای در ایالات متحده از ۱۴٫۹۹ دلار به‌ازای هر ماه به ۱۵٫۹۹ دلار افزایش می‌یابد و فعلا قیمت پلن اشتراکی Duo و Premium و Student برای ساکنان آمریکا بدون تغییر باقی می‌ماند. موج تغییرات قیمت اسپاتیفای بیشتر کسانی را متأثر می‌کند که ساکن اروپا و بریتانیا هستند. قیمت پلن Student اسپاتیفای در بریتانیا از ۴٫۹۹ پوند به‌ازای هر ماه به ۵٫۹۹ پوند افزایش پیدا می‌کند. همچنین، قیمت پلن Duo (برای دو نفر) از ۱۲٫۹۹ پوند به‌ازای هر ماه به ۱۳٫۹۹ پوند می‌رسد. افزایش قیمت‌ها کاربران پلن Family را نیز متأثر می‌کند؛ چراکه مشترکان پلن Family (حداکثر ۶ حساب کاربری) تا قبل از تغییرات جدید باید ماهانه ۱۴٫۹۹ پوند پول می‌دادند؛ اما از‌این‌پس باید ماهانه ۱۶٫۹۹ پوند پرداخت کنند. 

افزایش قیمت پلن‌های اسپاتیفای به‌طور مشابهی در برخی از کشورهای اروپایی نیز اتفاق می‌افتد. قیمت پلن‌های Student و Duo در ایرلند و چند کشور اروپایی دیگر ماهانه یک دلار افزایش می‌یابد و به‌ترتیب به ۵٫۹۹ یورو و ۱۲٫۹۹ یورو می‌رسد. پلن ماهانه‌ی Family در اروپا قیمتش از ۱۴٫۹۹ به ۱۷٫۹۹ یورو و قیمت پلن‌های اشتراکی اسپاتیفای در برخی از کشورهای آسیا و آفریقای جنوبی نیز به‌طور مشابه افزایش خواهد یافت. تمامی مشترکان فعلی اسپاتیفای در ایالات متحده و اروپا و کاربران بریتانیایی اسپاتیفای یک ماه مهلت اضافه دارند و این یعنی افزایش قیمت‌ها برای آن‌ها از ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۴۰۰) اعمال می‌شود. 

اسپاتیفای بیانیه‌ای دراختیار ورج قرار داده و در آن بر افزایش قیمت تأیید کرده است و احتمال دارد قیمت پلن‌های اشتراکی در آمریکا نیز به‌زودی تغییر کند. برنامه‌ی اسپاتیفای برای افزایش قیمت پلن‌های اشتراکی در حالی رسانه‌ای می‌شود که چند ماه پیش اعلام شده بود این سرویس بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر اشتراکی دارد. با وجود داشتن این تعداد مشترک، اسپاتیفای در فصل آخر سال گذشته‌ی میلادی ۱۲۵ میلیون یورو ضرر داد و میانگین درآمدش به‌ازای هر کاربر ۸ درصد کاهش یافت. اسپاتیفای پنج‌شنبه‌ی این هفته جدیدترین گزارش مالی‌اش را منتشر می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات