در کروم ۹۰ امکان لینک دادن به متن‌های هایلایت‌‌ شده اضافه می‌شود

یک‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به‌زودی قابلیت «Copy link to highlight» را در اختیار کاربران کروم ۹۰ قرار می‌دهد تا قسمت‌های هایلایت‌شده را به لینک تبدیل و برای دیگران ارسال کنند.
تبلیغات

 قرار است ویژگی جدیدی به مرورگر گوگل کروم ۹۰ اضافه شود که باعث می‌شود کاربران بتوانند برای قسمتی که های‌لایت کرده‌اند، لینک درست کنند و آن را برای افراد مختلف بفرستند. این لینک دقیقا افراد را به قسمتی که های‌لایت شده است منتقل خواهد کرد.

این ویژگی سال گذشته در قالب افزونه‌ای به نام «Link to Text Fragment» به گوگل کروم اضافه شده بود؛ اما حالا به‌صورت پیش‌فرض روی کروم قرار خواهد گرفت.

به گزارش ورج، این قابلیت جدید فعلا برای همه کاربران فعال نشده است و حتی اگر از کروم ۹۰ استفاده می‌کنید، امکان ساخت لینک برای های‌لایت‌های مختلف را نخواهید داشت؛ اما ویژگی جدید کروم عملکردی همانند اکستنشن نام‌برده دارد.

گوگل در بلاگ خود اعلام کرده که کافی است کاربران روی های‌لایت مورد نظر خود کلیک راست و سپس گزینه Copy link to highlight را انتخاب کنند. با این کار آدرسی تولید می‌شود که در انتهای آن علامت # قرار گرفته است و می‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. زمانی‌که کاربران روی لینک کلیک کنند، دقیقا به های‌لایت مورد نظر دسترسی خواهند داشت و دیگر لازم نیست از ابتدای صفحه به‌دنبال قسمت مورد نظر بگردند.

برای اینکه بدانید نتیجه نهایی این ویژگی به چه صورت است، حتما روی این لینک کلیک کنید؛ البته این بخش هایلایت‌شده تنها روی مرورگر‌های کروم و اج نشان داده می‌شود.

گوگل اعلام کرده که Copy link to highlight اکنون در اختیار برخی از کاربران کامپیوتر شخصی و اندروید قرار گرفته است و به‌زودی برای iOS هم فعال خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات