تایم لپس گوگل ارث چهار دهه تغییرات کره زمین را نشان می‌دهد

شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل ارث رسما میزبان قابلیت تایم‌لپس شد تا تغییرات کره‌ی زمین در تقریبا چهار دهه‌ی اخیر را به ما نشان بدهد. این مهم‌ترین قابلیتی است که در چند سال اخیر به گوگل ارث اضافه شده.
تبلیغات

گوگل ارث (Google Earth) بدون شک بهترین اپلیکیشن اندروید برای کاوش در کره‌ی زمین به‌حساب می‌آید. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد بین شهرهای مختلف پرواز کنید، نگاهی به عجایب طبیعی نظیر قله‌ی اورست بیندازید و حتی با Voyager از تورهایی جذاب لذت ببرید.

به گزارش اندروید سنترال، گوگل اخیرا بزر‌گ‌ترین به‌روزرسانی سرویس گوگل ارث در چند سال اخیر را ارائه کرده است. این قابلیت جدید به کاربران امکان می‌دهد تغییراتی که کره‌ی زمین در دهه‌های اخیر تجربه کرده است، مشاهده کنند.

ربکا مور، مدیر واحد Earth Engine & Outreach در تیم گوگل ارث، می‌گوید: «با قابلیت تایم‌لپس در گوگل ارث، درست در نوک انگشتانمان تصویر واضح‌تری از سیاره‌ی در حالِ تغییرمان داریم؛ تصویری که نه‌تنها مشکلات بلکه راه‌ حل‌ها را نشان می‌دهد و پدیده‌های طبیعی زیبای مسحورکننده را که با گذر دهه‌ها زمان رخ داده‌اند به نمایش می‌گذارد.»

قابلیت جدید تایم‌‌لپس در گوگل ارث به شما امکان می‌دهد «شاهد گذر زمان باشید و تقریبا چهار دهه تغییرِ سیاره‌ای مشاهده کنید.» گوگل ۲۴ میلیون تصویر ماهواره‌ای مربوط به ۳۷ سال اخیر را گرد هم آورده است تا «تجربه‌ی تعاملی چهاربعدی» ایجاد کند. غول صنعت جست‌و‌جو برنامه دارد در دهه‌ی پیش رو، هر سال تصاویر جدیدی به بخش تایم‌لپس گوگل ارث اضافه کند. 

به‌ منظور استفاده از تایم‌لپس در گوگل ارث باید وارد وب‌سایت مستقل این سرویس شوید. در نوار جست‌و‌جو می‌توانید نام هر مکانی که در پی مشاهده‌ی تایم‌لپس آن هستید وارد کنید. در روش دیگر می‌توانید گوگل ارث را باز کنید و از طریق Voyager وارد تایم‌لپس شوید.

گوگل در حال حاضر بیش از ۸۰۰ ویدئوی تایم‌لپس دوبعدی و سه‌‌بعدی در وب‌سایت توسعه‌دهندگان خود و کانال یوتیوب گوگل ارث ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات