توسعه‌دهنده‌ای تایم لپس نسخه اندروید گوگل ارث را فعال کرد

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت تایم لپس که در نسخه‌ی تحت‌وب گوگل ارث ارائه می‌شود، در نسخه‌ی موبایلی آن وجود ندارد. دراین‌بین، توسعه‌دهنده‌ای موفق شده است این قابلیت را در نسخه‌ی اندروید گوگل ارث فعال کند.
تبلیغات

گوگل ارث (Google Earth) سال ۲۰۱۶ میزبان قابلیت جالب تایم لپس شد که به کاربران امکان می‌دهد ازطریق تصاویر ثبت‌شده‌ی ماهواره‌ای، نگاهی به گذشته بیندازند. گوگل ارث با استفاده از بیش از پنج‌میلیون تصویر، از گذشته به زمان حال می‌آید و به کاربران امکان می‌دهد تایم لپسی منحصربه‌فرد از کره‌ی زمین از سال ۱۹۸۴ تاکنون دراختیار داشته باشد.

براساس گزارش خبرگزاری اندروید سنترال، تایم لپس گوگل ارث ‌هنگام راه‌اندازی در سال ۲۰۱۶، روی نسخه‌ی وب و مرورگرهای موبایلی دردسترس قرار گرفت و اپلیکیشن موبایلی گوگل ارث هرگز رسما میزبان قابلیت تایم لپس نشد. بااین‌حال، گزارش‌های جدید می‌گویند توسعه‌دهنده‌ای موفق شده است تایم لپس را به گوگل ارث اضافه کند. این توسعه‌دهنده که با نام Kyler شناخته می‌شود، نتیجه‌ی کار خود را دردسترس اعضای رسانه‌ی اندرویدپلیس قرار داد.

به‌نظر می‌رسد قابلیت تایم لپس درون نسخه‌ی اندروید گوگل ارث پنهان بوده است و او توانسته آن را ازطریق اعمال برخی تنظیمات فعال کند.

#google earth for #android. Here's what #SanFrancisco looked like in 1938! I enabled some experimental settings and exposed Time Machine :)RT this? pic.twitter.com/2O5aCYuN9z— Kyler (@Developerrr_) March 11, 2021

همان‌طورکه در تصویر بالا می‌بینید،‌ به‌نظر می‌رسد قابلیت تایم لپس گوگل ارث رابط کاربری مناسبی دارد؛ به‌همین‌دلیل، نمی‌دانیم چرا گوگل این قابلیت را درون نسخه‌ی نهایی گوگل ارث قرار نداده است. رابط کاربری گوگل ارث در بخش تایم لپس با همین رابط کاربری روی مرورگر تفاوت دارد و در نسخه‌ی موبایلی گزینه‌ی اسلایدر و فلش به شما امکان می‌دهند وارد سال‌های مختلف شوید.

به‌نظر می‌رسد این قابلیت در اپلیکیشن به کاربران امکان می‌دهد هنگام استفاده از حالت نمای بالا، از فاصله‌ی نزدیک‌تر شهرها را با تصویری بسیار واضح‌تر ببینند. تصویر منتشرشده در توییتر ظاهرا سان‌فرانسیسکو را در سال ۱۹۳۸ نشان می‌دهد؛ یعنی دوران بسیار قدیمی‌تر از آنچه قابلیت فعلی تایم لپس گوگل ارث می‌تواند نمایش دهد. در رابط کاربری نسخه‌ی اپلیکیشن گزینه‌ی 3D View و Street View نیز قرار گرفته‌اند و این یعنی گوگل قابلیت‌های بسیار جالبی برای نسخه‌ی اندروید قابلیت تایم لپس در نظر گرفته است. احتمالا کاربران به‌زودی خواهند توانست نگاهی بسیار نزدیک به شهرها در سال‌های دور بیندازند.

درحال‌حاضر، قابلیت تایم لپس همچنان در نسخه‌ی اندرویدی این سرویس پنهان است؛ بااین‌حال، Kyler دستورالعمل‌‌های لازم را ارائه داده است تا علاقه‌مندان آن را فعال کنند. کاربران علاقه‌مند به فعال‌سازی تایم لپس گوگل ارث باید گوشی اندرویدی‌شان را روت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات