رشد تعداد کاربران مایکروسافت اج همچنان ادامه دارد

سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق آمار، سهم مایکروسافت اج از بازار مرورگر وب دسکتاپ افزایش یافته و در همین حین، سهم فایرفاکس با کاهش روبه‌رو شده است. در پلتفرم دسکتاپ، سافاری پس از کروم در رتبه‌ی دوم قرار دارد.
تبلیغات

مایکروسافت اج (Microsoft Edge) در سال‌های نه‌چندان دور به‌شدت با مشکل محبوب نبودن مواجه بود؛ اما ردموندی‌ها در تصمیمی هوشمندانه این مرورگر را با استفاده از موتور کرومیوم بازسازی کردند. آن‌طور که تک‌اسپات می‌نویسد، تعداد کاربران نسخه‌ی جدید مایکروسافت اج در زمان کوتاهی افزایش یافت و بر اساس آمار، در سال گذشته‌ی میلادی مایکروسافت اج توانست جای موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox) را به‌عنوان دومین مرورگر محبوب بازار پس از گوگل کروم بگیرد.

ظاهرا وضعیت بازار مرورگر به همین صورت ادامه پیدا می‌کند و به‌تدریج افراد بیشتری به استفاده از مایکروسافت اج تمایل نشان می‌دهند. گزارش سال ۲۰۲۰ مؤسسه‌ی NetMarketShare نشان داد اج ۷٫۵۹ درصد از سهم بازار مرورگر دسکتاپ را از آن خود کرده است. اکنون شرکت تحلیلی دیگری با نام StatCounter مدعی شده که طی ماه‌های اخیر تعداد کاربران مرورگر مایکروسافت اج افزایش و تعداد کاربران مرورگر فایرفاکس کاهش یافته است.

داده‌های StatCounter لزوما بدین معنی نیستند که کاربران جداشده از فایرفاکس مستقیما سراغ اج رفته‌اند؛ اما طبق آمار، سهم مایکروسافت اج از ۷٫۸۱ درصد در سال گذشته‌ی میلادی، به ۸٫۰۳ درصد در سال جاری میلادی رسیده است و در همین حین شاهد کاهش سهم فایرفاکس از ۸٫۱ درصد به ۷٫۹۵ درصد بودیم. طبق ادعای StatCounter، این نخستین باری است که مایکروسافت اج به سهم ۸٫۰۳ درصد از بازار مرورگر دسکتاپ دست پیدا می‌کند.

سهم مرورگرها از بازار مرورگر وب دسکتاپ از نگاه StatCounter

با وجود افزایش تعداد کاربران، مایکروسافت اج نتوانسته است رتبه‌ی دوم محبوب‌ترین مرورگرهای دسکتاپ را از آن خود کند. رتبه‌ی دوم اکنون در اختیار سافاری اپل قرار دارد که ۱۰٫۱۱ درصد از سهم بازار را به تصاحب خود درآورده است. البته آمار نشان می‌دهد از ماه پایانی سال گذشته‌ی میلادی تاکنون، سهم سافاری از بازار مرورگر وب روندی نزولی تجربه کرده است. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که مایکروسافت اج به‌زودی جای سافاری را در رتبه‌ی دوم بگیرد.

همچون ویندوز 7، به نظر می‌رسد شماری از کاربران قصد ندارند استفاده از مرورگر منسوخ‌شده‌ی اینترنت اکسپلورر را کنار بگذارند. طبق آمار StatCounter، اینترنت اکسپلورر ۱٫۷ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و این سهم به‌آرامی کاهش پیدا می‌کند. 

در نظر داشته باشید داده‌های یادشده صرفا مختص پلتفرم دسکتاپ است. با نگاهی به تمامی پلتفرم‌ها شامل دسکتاپ، تبلت و موبایل متوجه می‌شویم آیفون‌ و آیپد باعث شده‌اند سافاری با سهم ۱۹٫۰۳ درصدی به رتبه‌ی دوم تکیه بدهد. در آمار تمام پلتفرم‌ها، فایرفاکس با اختلاف ۰٫۲۳ درصدی در بالای اج قرار می‌گیرد.

ماه گذشته‌ی میلادی اعلام شد باگی در قابلیت Startup Boost باعث می‌شود جلوی بسته شدن مایکروسافت اج گرفته شود و سرعت سیستم کاهش پیدا کند. Startup Boost با باز نگه داشتن پردازش‌های کلیدی در پس‌زمینه،‌ زمان باز شدن اج را کاهش می‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات