افزایش سرعت نسخه‌ اندروید گوگل کروم ۸۹ با مدیریت بهتر حافظه

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرد که با مدیریت بهتر حافظه در نسخه ۸۹ مرورگر کروم، سرعت نسخه اندروید این مرورگر بیشتر از قبل شده است.
تبلیغات

جدیدترین نسخه مرورگر کروم برای اندروید حافظه را بهتر مدیریت می‌کند که باعث می‌شود این مرورگر ۱۳ درصد سریع‌تر از قبل شود. یک ویژگی دیگر هم به این مرورگر اضافه شده است که Freeze-Dried نام دارد. در این قابلیت تب‌ها با مصرف منابع کمتری در مرورگر کروم ذخیره می‌شوند. در واقع این قابلیت نسخه سبک تب‌ها را ذخیره می‌کند تا سریع‌تر باز شوند.

گفته شده است حجم صفحه‌های ذخیره‌شده نزدیک به یک اسکرین‌شات خواهد بود. البته صفحه‌های ذخیره‌شده همچنان از ویژگی اسکرول، زوم و استفاده از لینک‌های داخلی پشتیبانی می‌کنند.

به گفته‌ی گوگل، صفحه‌ مورد نظر کاربر در پس‌زمینه بارگذاری می‌شود و کاربر حس می‌کند تعامل با آن بیشتر از قبل شده است.

 نسخه جدید کروم برای اندروید در استفاده از حافظه گوشی بهتر عمل می‌کند و به گفته‌ی  جی‌اس‌ام‌آرنا، کرش کردن صفحه‌ها کاهش پیدا کرده و سرعت اجرای مرورگر ۷٫۵ درصد افزایش ‌یافته است.

گوگل می‌گوید عملکرد مرورگر ۲۲ درصد بهتر شده و ۸ درصد بهتر از قبل محتوا را پردازش می‌کند.  این  نسخه از مرورگر گوگل در استفاده از پردازنده گرافیکی هم ۳ درصد بهبود پیدا کرده است.

به گفته‌ی گوگل، نسخه ۶۴ بیتی مرورگر کروم برای اندروید روی گوشی‌هایی عرضه خواهد شد که از اندروید ۱۰ با ۸ گیگابایت رم و بیشتر برخوردار هستند. گفته شده مدت‌زمان بارگذاری در نسخه ۶۴ بیتی ۸٫۵ درصد سریع‌تر است و اسکرول کردن صفحه‌ها هم ۲۸ درصد روان‌تر شده و لگ کمتری خواهد داشت. 

در ادامه می‌توانید ویدئوی معرفی قابلیت‌های جدید کروم ۸۹ روی اندروید را مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات