شش جایگزین رایگان برای اپلیکیشن مدیریت رمز عبور LastPass

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
پس از پولی شدن اپلیکیشن مدیریت رمز عبور LastPass، اکنون زمان آن رسیده است که از نسخه‌های رایگان جایگزین آن استفاده کنیم.
تبلیغات

براساس گزارش The Verge، در دنیای کنونی که بسیاری از خدمات پولی هستند، رایگان بودن بعضی نرم‌افزارها برای کاربران بسیار دلچسب است. هنگامی که یک اپلیکیشن پس از مدتی خدمات خود را از حالت رایگان به پولی تغییر می‌دهد، به‌عنوان فردی که در حال استفاده از آن هستید باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به کار کردن با آن ادامه دهید یا زمان آن رسیده است که از یک گزینه‌ی دیگر استفاده کنید.

این اتفاق حدود پنج سال پیش برای Evernote رخ داد و اکنون زمان آن فرا رسیده است که کاربران اپلیکیشن LastPass تصمیم مشابهی بگیرند. توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن تصمیم گرفته‌اند نسخه‌ی رایگان آن را به‌گونه‌ای تغییر بدهند که تنها روی یک دستگاه (گوشی‌ هوشمند یا رایانه) کار کند. اگر مانند بسیاری از دیگر کاربران این نرم‌افزار، از آن روی هر دو دستگاه خود استفاده می‌کنید، دو راه پیش رو دارید: مجبور هستید برای داشتن تمام امکانات این اپلیکیشن ماهیانه مبلغ ۳ دلار به توسعه‌دهندگان آن بپردازید یا یک جایگزین رایگان برای آن پیدا کنید.

اگر می‌خواهید هیچ هزینه‌ای برای استفاده از خدمات چنین اپلیکیشنی پرداخت نکنید، گزینه‌های دیگری وجود دارند که به‌رایگان می‌توانند نیازهای شما را در زمینه مدیریت گذرواژه برطرف کنند. البته جایگزین‌های دیگری نیز وجود دارند و بیشتر مرورگرها، مانند کروم، مایکروسافت اج و فایرفاکس دارای ابزار مدیریت رمز عبور اختصاصی هستند. در نتیجه اگر در حال استفاده از یکی از آن‌ها هستید، احتمالا به خدمات مربوط به رمز عبور دسترسی دارید.

اما اگر دوست دارید از یک اپلیکیشن مستقل مدیریت گذرواژه استفاده کنید، در ادامه این مقاله چند گزینه به شما معرفی می‌شود که در حال‌ حاضر به‌رایگان قابل استفاده هستند. در ادامه فهرست این اپلیکیشن‌های کاربردی را مشاهده می‌کنید:

Bitwarden

Bitwarden یک ابزار مدیریت رمز عبور معروف است که ویژگی‌های مناسبی ارائه می‌دهد؛ از جمله امکان ذخیره‌ی گزینه‌های بی‌نهایت، همگام‌سازی در همه‌ی دستگاه‌ها و تولید رمز عبور اشاره کرد. می‌توان گفت این اپلیکیشن برای استفاده‌ی هرروزه گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

در نظر بگیرید که با پرداخت ۱۰ دلار در سال، یک گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی فایل رمزگذاری‌شده و ورود دومرحله‌ای در کنار سایر خدمات در دسترس داشته باشید.

رمز عبور

Zoho Vault

Zoho Vault یکی از ابزارهای موجود در طیف گسترده‌ی اپلیکیشن‌های بهره‌وری Zoho  و دارای یک نسخه‌ی رایگان است. در صورت استفاده از آن به امکاناتی از قبیل ذخیره‌ی نامحدود رمز عبور، دسترسی راحت از رایانه و گوشی هوشمند، احراز هویت دومرحله‌ای، تولیدکننده گذرواژه و ویژگی‌های قابل ‌توجه دیگری دسترسی خواهید داشت.

این اپلیکیشن نیز دارای یک نسخه‌ی پولی است. طرح پولی Zoho که از ۱ دلار در ماه برای هر کاربر شروع می‌شود، گزینه‌های تجاری مانند اشتراک گذرواژه و هشدار انقضا ارائه می‌دهد.

KeePass

KeePass یکی دیگر از گزینه‌های مدیریت گذرواژه منبع ‌باز است؛ اما با نگاهی کلی به وب‌سایت آن متوجه می‌شویم که کاربران کم‌مهارت‌تر ممکن است هنگام استفاده از آن کمی دچار مشکل شوند؛ زیرا از نظر فنی کمی مشکل به نظر می‌رسد. در این اپلیکیشن هیچ چیزی در فضای ابری نگه‌داری نمی‌شود؛ در نتیجه اطلاعات از امنیت بیشتری برخوردار هستند. می‌توانید گذرواژه‌های خود را در یک پایگاه داده رمزگذاری‌شده با کلید اصلی ذخیره کنید.

اگر احساس می‌کنید با انتقال دستی گذرواژه‌های خود از دستگاهی به دستگاه دیگر مشکل ندارید، KeePass گزینه‌ای است که ارزش امتحان کردن دارد. البته تاکنون چندین نفر از کاربران KeePass موفق شده‌اند با استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Microsoft OneDrive ،Google Drive و Dropbox با موفقیت رمزهای عبور خود را همگام‌سازی کنند. نکته‌ی جالب درباره‌ی این اپلیکیشن این است که توسعه‌دهندگان آن هیچ گزینه‌ی پولی برای آن تعبیه نکرده‌اند.

LogMeOnce

نسخه‌ی رایگان LogMeOnce به کاربر امکان ذخیره‌سازی نامحدود گذرواژه‌ها و استفاده در دستگاه‌های مختلف ارائه می‌کند. در کنار این گزینه ویژگی‌های دیگری  مانند همگام‌سازی، تولید رمز عبور، تأیید هویت دومرحله‌ای و تکمیل خودکار  در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن از تبلیغات برای درآمدزایی از نسخه‌ی رایگان خود استفاده می‌کنند و این مسئله می‌تواند برای عده‌ای ناراحت‌‌کننده باشد؛ زیرا همه نمی‌توانند با تبلیغات متعدد روی دستگاه خود کنار بیایند.

با پرداخت هزینه‌ی اشتراک که از ۲٫۵ دلار در ماه آغاز می‌شود، می‌توانید به ویژگی‌های بیشتری دسترسی داشته باشید که از آن‌ جمله می‌توان به دسترسی اضطراری، اشتراک گذرواژه اضافه، پشتیبانی فنی اولویت‌دار و موارد دیگر اشاره کرد.

NordPass

NordPass دارای یک گزینه‌ی رایگان است که می‌تواند به شما امکان ذخیره گذرواژه به‌صورت نامحدود و همگام‌سازی آن‌ها در دستگاه‌های مختلف ارائه دهد. هیچ محدودیتی در تعداد دستگاه‌های کاربر وجود ندارد؛ اما در آنِ ‌واحد تنها یکی از آن‌ها می‌تواند فعال باشد. بنابر این برای مثال، اگر اپلیکیشن را در گوشی هوشمند خود اجرا کنید، از نسخه‌ی رایانه خارج می‌شوید.

نسخه پریمیم NordPass به شما امکان می‌دهد به‌صورت هم‌زمان حداکثر شش حساب فعال داشته باشید. البته ویژگی‌های دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد که از آن‌ جمله می‌توان به اشتراک‌گذاری ایمن و اسکنر وضعیت امنیت اطلاعات اشاره کرد.

RoboForm

مدت نسبتا زیادی است که RoboForm توسعه‌‍ یافته و در اختیار کاربران قرار داده شده؛ اما هیچ‌وقت به شهرت اپلیکیشن‌هایی مانند LastPass یا 1Password دست نیافته است. نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن خدمات مناسبی ارائه می‌دهد که از آن‌ جمله می‌توان به گذرواژه‌های نامحدود، پر کردن فرم و دسترسی اضطراری اشاره کرد. نسخه‌ی رایگان امکان همگام‌سازی بین دستگاه‌ها ارائه نمی‌دهد که این مسئله می‌تواند برای عده‌ای ناخوشایند باشد.

هزینه RoboForm در همه جا ۱۸ دلار برای اشتراک یک‌ساله است و به شما امکانات بیشتری ارائه می‌کند؛ از جمله همگام‌سازی دستگاه‌ها، پشتیبان‌گیری ابری و احراز هویت دوعاملی.

در این مقاله چند گزینه‌ی جایگزین برای اپلیکیشن LastPass معرفی شدند و اکنون زمان آن فرا رسیده است که بهترین را انتخاب کنید.

نظر شما همراهان زومیت درباره‌ی این اپلیکیشن‌ها چیست؟ آیا گزینه‌ای در بین اپلیکیشن‌های معرفی‌شده وجود دارد که بیشتر از بقیه به آن اعتماد داشته باشید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات