ساخت کلیپ ۶۰ ثانیه‌ای از پخش زنده؛ جدیدترین قابلیت یوتیوب

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت جدید یوتیوب به کاربران کمک می‌کند از پخش‌های زنده کلیپ‌های ۶۰ ثانیه‌ای تولید کنند.
تبلیغات

طبق گزارش The Verge، یوتیوب در حال معرفی جدیدترین قابلیت خود است که به کاربران اجازه می‌دهد از پخش‌های زنده یا ویدئوهای منتشر‌شده کلیپ‌های کوتاه‌تری تولید کنند. این کلیپ‌ها کوتاه‌تر از ۶۰ ثانیه هستند و URL اختصاصی خود را خواهند داشت. تولیدکنندگان محتوا و بازدیدکنندگان می‌توانند با کلیک روی آیکون مختص به این ویژگی جدید، کلیپ‌هایشان را تولید کنند. اکنون قابلیت مذکور در مرحله‌ی آزمایشیو تنها در نسخه‌ی دسکتاپ و اندروید قابل‌استفاده است.

این حرکت هوشمندانه‌ای از توسعه‌دهندگان یوتیوب است؛ زیرا کلیپ ساختن از ویدئوهای بلند از استانداردهای موجود در صنعت پخش زنده است. پس از فعال‌شدن این قابلیت، به‌راحتی می‌توانید بخش‌های مهم محتوای ویدئویی زنده را از‌طریق کلیپ ویدئویی کوتاه به‌اشتراک بگذارید که‌ می‌تواند ازطریق شبکه‌‌های اجتماعی مختلف منتشر شود. بدین‌ترتیب، دیگر نیازی نیست از کاربرانتان بخواهید همه‌ی لایو پخش‌شده در کانالتان را تماشا کنند. اکنون بسیاری از پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری فیلم به این نتیجه رسیده‌اند که کاربران آن‌ها به چنین قابلیتی نیاز دارند. توییچ نیز یکی از وب‌سایت‌هایی است که چنینی ویژگی را برای کاربران خود فعال کرده است.

درادامه، توییتر منتشر‌شده درباره‌ی شروع مرحله‌ی آزمایشی قابلیت جدید یوتیوب را مشاهده می‌کنید:

Today we are launching an experimental version of Clips on YouTube. Check out videos on the Creator Insider channel and test it out yourself!Clips are 5-60 sec, shareable, segments of content (Live/VOD) that live on top of the original video.More info: https://support.google.com/youtube/thread/95526465 pic.twitter.com/DVWNQ2BoEx— Lester (@Chen) January 28, 2021

اضافه‌شدن این قابلیت به یوتیوب نشان‌دهنده‌ی این مسئله است که توسعه‌دهندگان این پلتفرم عظیم قصد دارد عملکرد پخش زنده‌ی خود را تقویت کنند. همان‌طورکه در وب‌سایت‌های استریم متداول است، انتشار کلیپ‌های کوتاه‌شده‌ی پخش زنده بر رشد پیچ تأثیر مثبت می‌گذارد. کلیپ مناسب که به‌صورت ویروسی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، می‌تواند باعث هجوم کاربران بیشتری به کانال یوتیوب تولیدکننده محتوا شود.

در دنیای انتشار محتوای ویدئویی که تعداد بازدیدکنندگان روی درآمد نهایی تأثیر مستقیم می‌گذارد، اضافه‌شدن ویژگی‌ای که می‌تواند این آمار را افزایش دهد، با استقبال چشمگیر تولیدکنندگان محتوا مواجه می‌شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی قابلیت جدید یوتیوب چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات