وب‌سایت یوتیوب به‌صورت PWA در دسترس کاربران گوگل کروم قرار می‌گیرد

یک‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
از این پس کاربران گوگل کروم در ویندوز ۱۰، می‌توانند از وب‌سایت یوتیوب به‌عنوان یک اپلیکیشن پیشرفته وب (PWA) استفاده کنند.
تبلیغات

اپلیکیشن یوتیوب به‌صورت بومی برای ویندوز در دسترس نیست؛ اما رشد برنامه‌های پیشرفته وب (PWA - Progressive Web Apps) این مشکل را به‌نوعی حل کرده است.

به گزارش MSPoweruser، ‌اکنون یوتیوب به‌صورت PWA روی مرورگر کروم برای سیستم‌های ویندوزی به نمایش درمی‌آید. این ویژگی قبلا برای افرادی محدودی فعال شده بود؛ اما گوگل بالاخره تصمیم گرفت آن را در اختیار همه قرار بدهد.

تبدیل‌ یوتیوب به یک برنامه پیشرفته وب باعث می‌شود بتوانید میانبر آن را روی منوی استارت یا تسک‌بار ویندوز قرار بدهید. در این حالت چندان مشخص نیست که یوتیوب داخل کروم اجرا شده است و به‌راحتی می‌توانید با آن کار کنید و حتی آن را از روی کامپیوتر پاک کنید.

برای استفاده از یوتیوب در حالت برنامه وب، باید با مرورگر کروم وارد این وب‌سایت شوید و سپس همانند تصویر زیر، روی دکمه + که در انتهای آدرس وب‌سایت دارد، کلیک کنید؛ با این کار بلافاصله با برنامه وب یوتیوب مواجه می‌شوید.

وب اپلیکیشن یوتیوب

از ویژگی‌های این قابلیت این است که می‌توانید در حالت آفلاین هم از یوتیوب استفاده کنید. گوگل اعلام کرده است که شاید در آینده امکان دانلود ویدئو و تماشای آفلاین را هم در اختیار کاربران قرار بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات