یوتیوب میزبان صفحه فرود برای تمامی هشتگ ها شد
اینستاگرام و توییتر به محبوبیت هشتگ کمک بسیار زیادی کردند که یکی از روشهای همیشگی برای گشتن در محیط پلتفرمهای مختلف است. براساس گزارش انگجت، یوتیوب سالها است بهعنوان بزرگترین پلتفرم ویدئو فعالیت میکند؛ اما در این سالها هرگز بهطور ویژه روی هشتگ تمرکز نکرده است. این روند قرار است تغییر کند. هفتهی گذشته گوگل بهصورت رسمی اعلام کرد که طراحی صفحهی فرودی (Landing Page) که ویدئوها را براساس هشتگ دستهبندی میکند، تکمیل کرده است.
به منظور دستیابی به صفحهی فرود هشتگ، کافی است روی یکی از هشتگهایی که یوتیوبرها در زیر ویدئوهایشان قرار میدهند کلیک کنید. بهطور معمول این هشتگها در بخش پایینی توضیحات ویدئو قرار گرفتهاند؛ اما برخی از یوتیوبرها تصمیم میگیرند هشتگها را در بالای بخش توضیحات قرار بدهند.
در صورت تمایل میتوانید از طریق URL نیز به صفحهی هشتگ دسترسی پیدا کنید؛ بدین منظور اگر به دنبال هشتگ zoomit در یوتیوب هستید باید این آدرس را وارد کنید: www.youtube.com/hashtag/zoomit. براساس ویدئویی که روی کانال Creator Insider یوتیوب منتشر شده است، احتمالا میتوان صفحه فرود هشتگها را نیز جستوجو کرد؛ اما ظاهرا این قابلیت هنوز به یوتیوب اضافه نشده است. فردی به نمایندگی از یوتیوب به انگجت میگوید امکان جستوجو برای صفحات فرود در روزها یا هفتههای آینده به پلتفرم یوتیوب اضافه میشود.
آنطور که تککرانچ مینویسد، دلیل مشخصی وجود ندارد که چرا یوتیوب در صفحات هشتگ، برخی از ویدئوها را به بقیه ترجیح میدهد. در اینستاگرام صفحهی دستهبندی محتوا براساس هشتگ بهطور معمول جدیدترین تصاویر و ویدئوی دارای آن هشتگ را در ابتدا نشان میدهد. این گفته در یوتیوب صدق نمیکند و براساس بررسیها، یوتیوب ترکیبی از محتواهی جدید و قدیمی را در کنار یکدیگر نشان میدهد. همچنین در برخی از صفحات فرود هشتگ دیدیم که صرفا یک کانال، کل صفحه را در اختیار گرفته بود.
بهروزرسانی یوتیوب همچنین بهطور کلی نحوهی مدیریت هشتگ را در این شبکهی اجتماعی تغییر میدهد. قبلا وقتی روی هشتگ کلیک میکردید یا ازطریق نوار جستجو به دنبال آن میگشتید، یوتیوب ویدئوهای مرتبط را نیز به نمایش میگذاشت. این موضوع در بهروزرسانی یوتیوب دیده نمیشود. یوتیوب از این پس محتوایی را نشان میدهد که یوتیوبر به شکل مشخص از هشتگ مورد نظر در آن استفاده کرده است.
طبق بررسیها، صفحات فرود ویدئوهایی را به نمایش میگذارند که در بخش جستوجو به نمایش درنمیآیند. بدین ترتیب صفحه فرود روش جالبی برای کشف محتوای جدید است؛ بهخصوص اگر فکر میکنید جستوجوی ویدئوها، چیز جدیدی برای شما نمایش نمیدهد.
شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دربارهی این خبر دارید؟