نرم‌افزاری که هر نوع عکس دوبعدی را به هولوگرام سه‌بعدی تبدیل می‌کند

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
Looking Glass Factory نرم‌افزاری طراحی کرده است که هر نوع عکس دوبعدی را به هولوگرام سه‌بعدی تبدیل می‌کند؛ البته برای نمایش هولوگرام به دستگاهی خاص نیاز است.
تبلیغات

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که روزی بتوان هر تصویر دو‌بعدی خسته‌کننده‌ را به هولوگرام سه‌بعدی تبدیل کرد و از تماشای آن لذت بیشتری برد؟ استارتاپی در حوزه‌ی فناوری که به‌طور ویژه روی مبحث هولوگرام کار می‌کند، چنین وعده‌‌ی بزرگی مطرح کرده است.

براساس گزارش دیجیتال ترندز، Looking Glass Factory نوعی سرویس ابری طراحی کرده است که می‌تواند مزیت‌های متعددی داشته باشد. به سرویس ابری Looking Glass Factory به‌عنوان یک ابزار آنلاین نگاه کنید که کارهایی نظیر تبدیل یک فرمت خاص (مثل JPEG) به فرمتی دیگر (مثل PDF) انجام می‌دهند.

در بیانیه‌ای مطبوعاتی این استارتاپ آمده است:

همه طی سال‌های گذشته هزاران عکس گرفته‌اند که شامل مواردی مختلفی نظیر مهمان‌های مربوط به تولد، اولین قدم‌های نوزاد و حیوانات خانگی می‌شود ... تمامی این خاطرات می‌توانند به‌عنوان تصاویر هولوگرافیک سه‌بعدیِ واقع‌گرایانه‌تر، دوباره جان بگیرند ... اهمیت ندارد تصاویر توسط دوربین‌ عکاسی گرفته شده باشند یا گوشی‌ هوشمند؛ زیرا هر نوع عکس دوبعدی [با این سرویس] کار خواهد کرد. 

کاربران به‌زودی خواهند توانست برای تبدیل عکس وارد پورتالی در وب‌سایت رسمی Looking Glass شوند که ظاهرا راه‌اندازی آن برای بهار پیش رو برنامه‌ریزی شده است. انجام فرایند تبدیل عکس هیچ نیازی به برنامه‌نویسی ندارد و کل فرایند با چند کلیک قابل‌ انجام است. البته به‌منظور انجام این کار به دستگاه Looking Glass Portrait نیاز پیدا خواهید کرد که در واقع یک نمایشگر هولوگرافیک دسکتاپ محسوب می‌شود و از مدت‌ها پیش در پویش کیک ‌استارتر حضور پیدا کرده است و کم‌کم این پویش را به ‌پایان می‌رساند.

دستگاه Looking Glass Portrait تماشای تصاویر هولوگرافیک را برای شما ممکن می‌کند. قیمت این نمایشگر ۲۵۰ دلار است که البته پس از پایان پویش کیک استارتر، قیمت آن به ۳۵۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. Looking Glass Factory می‌گوید تبدیل ۱۰۰ عکس دوبعدی به عکس سه‌بعدی، ۲۰ دلار هزینه‌ب دارد. تصاویر پرتره نظیر آن‌هایی که روی آیفون‌های جدید گرفته می‌شوند، می‌توان به‌رایگان در نرم‌افزار HoloPlay Studio قرار داد؛ زیرا حاوی اطلاعات عمق‌سنجی هستند و به هیچ‌گونه پردازش ویژه‌ای نیاز ندارند.

شاون فرین، مدیرعامل شرکت Looking Glass Factory، می‌گوید فرایند تبدیل عکس دوبعدی به سه‌بعدی در دو مرحله انجام می‌شود: در مرحله‌ی اول Looking Glass Factory به‌منظور تعیین داده‌های عمق‌سنجی، نوعی الگوریتم یادگیری ماشین روی انواع تصاویر دوبعدی اعمال می‌کند.

این الگوریتم بر پایه‌ی مجموعه‌ی بزرگی از ‌عکس نمونه طراحی شده است  که به‌عنوان ورودی اصلی الگوریتم شناخته می‌شوند. انجام مرحله‌ی اول در نهایت باعث استخراج داده‌های عمق‌سنجی تصویر اصلی می‌شود. شاون فرین می‌گوید: «سایه‌های مختلف تصویرِ عمق‌سنجی‌شده، عمق تقریبی هر بخش از تصویر رنگی مربوطه را نشان می‌دهند.» 

در مرحله‌ی دوم Looking Glass Factory از این تصویر عمق‌سنجی‌شده و تصویر RGB سازگار با آن برای مقایسه‌ی ده‌ها بخش مختلف استفاده می‌کند و حتی ممکن است در این فرایند از داده‌های چندین عکس استفاده شود. مرحله‌ی دوم در نهایت تصویر اصلی را از زاویه‌های مختلف بازسازی می‌کند تا بتوان آن را در قالب تصویر هولوگرافیک در Looking Glass Portrait نگاه کرد. براساس گفته‌ی شاون فرین، این فرایند از طریق HoloPlay Studio انجام می‌گیرد که نرم‌افزار اختصاصی Looking Glass Factory برای ویرایش محتوای هولوگرافیک است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات