مایکروسافت مجموعه آفیس را برای آیپد به‌روز کرد

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت برنامه‌های وُرد، اکسل و پاورپوینت را برای پشتیبانی از ماوس، صفحه‌کلید و قابلیت‌های دیگر آیپد، به‌روز کرده است.
تبلیغات

به گزارش 9To5Mac، مایکروسافت در سکوت خبری برنامه‌های مجموعه آفیس (Office) را با برخی از ویژگی‌های جالب برای کاربران آیپد به‌روز کرده است. با به‌روزرسانی مذکور، وُرد (Word) از تعامل ماوس و پد لمسی بهره‌مند می‌شود و اکسل در نهایت، از حالت چندپنجره‌ای پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت این ویژگی‌ها را در ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹) معرفی و به‌صورت مرحله‌ای برای هر یک از برنامه‌های آفیس منتشر کرده‌ است. وُرد مدتی است از قابلیت چندپنجره‌ای بهره می‌گیرد و اکنون به‌صورت کامل از ماوس و صفحه‌کلید پشتیبانی می‌کند؛ از این‌رو، کاربران می‌توانند هر نوع موس یا پد لمسی، از جمله مجیک ماوس و مجیک کیبورد را به آیپد متصل کنند و با استفاده از آن‌ها، متن را انتخاب و دقیقا مانند رایانه، روی دکمه‌های رابط برنامه کلیک کنند. کاربران می‌توانند برای تعامل با اسناد از پد لمسی تعبیه‌شده در مجیک کیبورد و تمامی ژست‌های حرکتی آن بهره‌مند شوند.

با استناد به گزارش یادشده، اِکسل با پشتیبانی از حالت چندپنجره‌ای به‌روز شده است که به کاربر امکان می‌دهد چندین سند را هم‌زمان باز کند و از دو صفحه‌ی گسترده‌ اکسل بهره‌مند شوند. پاورپوینت هیچ یک از این ویژگی‌ها را دریافت نکرده؛ اما با راهنمای جدیدی به‌روز شده است که به کاربران بازخورد می‌دهد و آن‌ها را در بهبود ارائه‌های خود یاری می‌کند.

اکسل، وُرد و پاورپوینت به‌رایگان در اپ استور موجود و قابل بارگیری هستند؛ اما برای دسترسی به تمامی ویژگی‌ها، باید اشتراک آفیس ۳۶۵ تهیه کنید. برای پشتیبانی از ماوس و ویژگی چندپنجره‌ای، به سیستم‌عامل iPadOS 13 یا بالاتر نیاز خواهید داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات