انتشار به‌روزرسانی آفیس ۳۶۵ برای پشتیبانی بومی از پردازنده M1

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با به‌روزرسانی نرم‌افزارهای آفیس ۳۶۵، پشتیبانی از کامپیوترهای جدید مک مجهز به پردازنده‌ مبتنی بر آرم را به ‌ارمغان می‌آورد.
تبلیغات

اپل مهاجرت به پردازنده‌های M1 را به‌صورت رسمی در مراسم One More Thing آغاز کرد و اولین کامپیوتر‌های مک مبتنی بر پردازنده M1، با قدرت و عملکرد مناسبی وارد بازار شدند. کامپیوترهای جدید مک با قلب تپنده‌ی خود (پردازنده‌ی M1) می‌توانند برنامه‌های مبتنی بر دستورالعمل‌های اینتل x86 را به‌صورت شبیه‌سازی‌شده اجرا کنند. حال مایکروسافت به‌طور رسمی، اجرای بومی تعداد زیاد از نرم‌افزارهایش را برای کامپیوترهای مک مبتنی بر معماری آرم به ‌ارمغان آورده است.

روزتا ۲ در حقیقت ابزار ترجمه‌ی خودکار نرم‌افزار اپل است که در مک OS بیگ سر برای ترجمه‌ی بلافاصله‌ی کد x86 استفاده می‌شود؛ این ابزار ایجاد شده است تا اکثر برنامه‌های پردازنده‌های مبتنی بر اینتل x86 را به‌صورت سازگار به پردازنده‌های آرم منتقل کند و تا زمانی ‌که توسعه‌دهندگان، نرم‌افزارهای خود را برای پردازنده و معماری جدید بهینه کنند، روزتا ۲ جای خالی آن‌ها را برای کاربران پر می‌کند؛ اما روزتا ۲ جدای از عملکرد بسیار خوبش در مقایسه با سایر شبیه‌سازها، یک راهکار موقت محسوب می‌شود و در مقایسه با اجرای بومی، عملکرد برنامه‌ها را محدود می‌کند.

مایکروسافت روز گذشته، از شروع به‌روزرسانی مجموعه‌ی اصلی برنامه‌های آفیس ۳۶۵ از جمله وُرد، اِکسل، پاورپوینت و ‌آوت‌لوک‌ برای کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌ی M1 خبر داد و که همگی به‌صورت بومی برای معماری آرم بهینه شده‌اند. تمامی نرم‌افزارهای یادشده بر پایه‌ی یونیورسال اپل ساخته شده‌اند و این امکان را فراهم می‌کنند که در کامپیوترهای مک با پردازنده‌ی اینتل نیز به‌خوبی اجرا شوند. بیل دال، مدیر ارشد بازاریابی محصولات آفیس، می‌گوید:

ما خوشحالیم که اعلام می‌کنیم از امروز در حال انتشار نسخه‌های جدید بسیاری از نرم‌افزارهای آفیس ۳۶۵ برای اجرا در کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده‌ی M1 هستیم که به‌طور محلی در آن محیط اجرا می‌شوند. این بدان معنی است که اکنون برنامه‌های اصلی آفیس، شامل وُرد، اِکسل، پاورپوینت، ‌آوت‌لوک و وان‌نوت در کامپیوترهای جدید مک سریع‌تر اجرا می‌شوند و از پیشرفت عملکرد مک‌های جدید کاملا بهره‌مند خواهند شد. این امر باعث می‌شوند در جدیدترین مک‌بوک ایر و مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی و مک مینی، بهره‌وری بیشتری داشته باشند.این اپلیکیشن‌ها نه‌تنها سریع هستند، بلکه از نظر طراحی فوق‌العاده به ‌نظر می‌رسند تا با ظاهر جدید مک OS بیگ سر مطابقت داشته باشند. یک استثناء در پشتیبانی بومی پردازنده‌ی M1 این است که مایکروسافت تیمز فقط با شبیه‌سازی روزتا ۲ در اپل سیلیکون یا از طریق مرورگر قابل اجرا است؛ اما ما در حال کار روی پشتیبانی برنامه‌های یونیورسال مرتبط با پردازنده‌ی M1 هستیم و با پیشرفت کار، اخبار بیشتری به اشتراک خواهیم گذاشت.

مایکروسافت در تلاش است پشتیبانی بومی M1 را به برنامه‌های دیگر از جمله نرم‌افزار تحت وب تیمز (Teams) بیاورد و از قرار معلوم مایکروسافت برای ارائه‌ی تجربه‌ی به‌روز از Office Start در برنامه‌های آفیس، آن را بازطراحی کرده است و گفته می‌شود برنامه‌ی یادشده از ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) در دسترس خواهد بود. آفیس ۳۶۵ در نسخه‌های مختلف (از کاربر خانگی تا شرکتی)، در وب‌سایت رسمی ردموندی‌ها قابل خرید است.

به گفته‌ی مایکروسافت، انتشار به‌روزرسانی‌های یادشده شروع شده است و کاربران برای دریافت آن‌ها می‌توانند فروشگاه نرم‌افزاری مک را بررسی یا از به‌روزرسانی خودکار در برنامه‌ی مایکروسافت استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات