فیسبوک برخی از امکانات مسنجر و اینستاگرام را در اروپا موقتا غیرفعال کرد

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها هم‌اکنون امکان ارسال استیکر در اینستاگرام و نظرسنجی در مسنجر فیسبوک غیرفعال شده است.
تبلیغات

اخیرا کاربران فیسبوک مسنجر و اینستاگرام در اروپا پیامی دریافت کرده‌اند که برخی از امکانات اپلیکیشن‌های ذکرشده تا اطلاع ثانوی غیرفعال خواهد بود. علت آن نیز در ادامه پیام ذکر می‌شود. گویا به دلیل اتخاذ قوانین جدید برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در اروپا، فیسبوک مجبور شده برخی از امکانات اپلیکیشن‌های خود را غیرفعال ساخته و سپس نمونه‌ای مطابق با قوانین جدید اروپا به فیسبوک مسنجر و اینستاگرام اضافه کند.

فیسبوک در پیام به‌طور واضح به امکانات غیرفعال‌شده اشاره‌ای نمی‌کند؛ اما با مراجعه به صفحه پشتیبانی می‌توان مشاهده کرد که قسمت نظرسنجی توسط کاربران در هردو اپلیکیشن اینستاگرام و فیسبوک مسنجر حذف شده‌اند. علاوه بر آن، دیگر در اینستاگرام نمی‌توان استیکر ارسال کرد و همچنین امکان پاسخ دادن به‌صورت مشخص به پیام کاربران در فیسبوک مسنجر در دسترس قرار ندارد.

در کنار موارد فوق، امکانات دیگری نیز از اپلیکیشن‌های اینستاگرام و مسنجر برای کاربران اروپایی حذف شده‌اند که شاید مهم‌ترین آن‌ها امکان ارسال فایل در مسنجر باشد. انتظار می‌رود فیسبوک با ویرایش ویژگی‌های حذف‌شده، بار دیگر آن‌ها را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کند؛ اما در حال حاضر زمان بازگشت قابلیت‌ها به مسنجر و اینستاگرام مشخص نیست.

بااین‌حال، ویرایش‌های صورت‌ گرفته تنها برای کاربران اروپایی اعمال شده است و کاربران سایر کشورهای جهان می‌توانند از ویژگی‌های ذکرشده مانند سابق استفاده کنند. اتحادیه اروپا در نظر دارد با اجرای قوانین جدید به حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شهروندان کشورهای اروپایی کمک کند.

اعلان حذف برخی امکانات اپلیکیشن اینستاگرام
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات