پیام رسانی RCS به اپلیکیشن Messages سامسونگ اضافه شد

پنج‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین به‌روزرسانی Samsung Messages که به‌صورت محدود منتشر شده است، استاندارد پیام‌رسانیِ RCS را به گوشی‌های گلکسی اضافه می‌کند.
تبلیغات

ماه آوریل سال جاری میلادی (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹) سامسونگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مشغول همکاری با گوگل است تا بتواند پشتیبانی از استاندارد RCS را به اپلیکیشن پیش‌فرض پیامک در گوشی‌های خود اضافه کند. تقریبا هشت ماه پس از انتشار اطلاعیه‌ی مورد بحث، سامسونگ سرانجام فرآیند انتشار به‌روزرسانی اپلیکیشن Samsung Messages را آغاز کرده است که آن را به قابلیت‌های جالب پیام‌رسانیِ RCS مجهز می‌کند.

تا پیش از انتشار به‌روزرسانی جدید، کاربران گوشی‌های گلکسی سامسونگ برای دسترسی به استاندارد RCS مجبور بودند سراغ نصب گوگل مسیجز (Google Messages) بروند؛ البته پیام‌رسانیِ RCS اندروید برای کاربران ایرانی در دسترس قرار ندارد. 

همانطور که در اسکرین‌شات زیر می‌توانید ببینید، کاربران به ‌دنبال نصب به‌روزرسانی Samsung Messages پیغامی روی صفحه‌ی گوشی می‌بینند که درباره‌ی قابلیت‌های جدید چت به ‌لطف استاندارد RCS گوگل اطلاع می‌دهد. در این مرحله می‌توانید بنا به خواسته‌ی خود قابلیت RCS را فعال کنید یا به استفاده از اپلیکیشن Samsung Messages بدون قابلیت‌ RCS ادامه دهید. 

پس از فعال کردن قابلیت RCS در اپلیکیشن سامسونگ مسیجز، می‌توانید به تنظیمات چت مراجعه کنید تا امکان شخصی‌سازی RCS برایتان فراهم شود؛ در این صفحه می‌توانید Read Receipt را فعال یا غیر فعال کنید، گزینه‌های پیش‌فرض دانلود خودکار محتوا را تغییر دهید، نوع پیش‌فرضِ پیام‌رسانی را انتخاب کنید و کارهای دیگر انجام دهید.

به‌ نظر می‌رسد نسخه‌ی RCS سامسونگ مسیجز فعلا به‌صورت گسترده منتشر نشده است و شمار کمی از کاربران به آن دسترسی دارند. احتمالا تا پایان سال جاری میلادی، این به‌روزرسانی به‌صورت گسترده‌تر منتشر می‌شود. قطعا در صورت انتشار گسترده‌ی سامسونگ مسیجز، استاندارد پیام‌رسانی RCS محبوب‌تر از امروز خواهد شد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات