مایکروسافت در واکنش به انتقادات اخیر، تغییراتی در امتیاز بهره‌وری ایجاد می‌کند

یک‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در واکنش به انتقادات به امتیاز بهره‌وری مبنی ‌بر نقض حریم خصوصی، نام کاربری را از این محصول حذف می‌کند تا مدیران IT سازمان نتوانند اطلاعات هر کاربر را ردیابی کنند.
تبلیغات

ماه گذشته، مایکروسافت ابزار «امتیاز بهره‌وری» را با هدف ارائه‌ی بازخوردهایی درباره‌ی پذیرش و استفاده‌ی از فناوری عرضه کرد. امتیاز بهره‌وری معیارهایی در نظر می‌گیرد تا جزئیات فعالیت‌های هر کارمند از جمله استفاده از مایکروسافت تیمز و همکاری تیمی در طول ۲۸ روز را از امتیاز ۱۰۰ رتبه‌بندی می‌کند و میزان بهره‌وری آن‌ها را بدین صورت به سازمان گزارش می‌دهد.

نحوه‌ی گزارش‌دهی ابزار جدید مایکروسافت، انتقادات زیادی مبنی ‌بر نقض حریم خصوصی و سنجش نادرست بهره‌وری کارمندان در پی داشت. درواقع انتقادات اخیر حاکی از این است که امتیاز بهره‌وری با گردآوری اطلاعات با استفاده از نام کاربری هر کارمند، به سازمان‌ها اجازه می‌دهد از کارمندان به‌نوعی جاسوسی کنند. اطلاعات ارائه‌شده‌ی ابزار جدید مایکروسافت مشخص می‌کند که کارمندان چه تعداد از دوره‌ی ۲۸ روزه را به ارسال ایمیل، استفاده از پیام‌رسان و ارسال پست در Yammer اختصاص داده‌اند. این اطلاعات که همراه ‌با نام کاربری هر کارمند به سازمان ارائه می‌شود، حتی اسامی منشن‌شده در ایمیل‌های ارسال‌شده را به سازمان اعلام می‌کند. امتیاز بهره‌وری به‌طور پیش‌فرض فعال است و سازمان‌ها می‌توانند آن را غیرفعال کنند.

حال مایکروسافت در واکنش به انتقادات واردشده، تغییراتی در امتیاز بهره‌وری اعمال می‌کند؛ از جمله نام‌ کاربری از این ابزار حذف می‌شود.

جرد اسپاتارو، معاون ارشد مایکروسافت، در وب‌سایت این شرکت توضیح داد:

به ‌دنبال حذف نام کاربری در ارائه‌ی گزارش‌های سازمانی، امتیاز مربوط به معیارهای ارتباطات، جلسات، همکاری محتوا، کار تیمی و پویایی در امتیاز بهره‌وری در ‌سطح سازمانی جمع‌آوری و ارائه می‌شود. بنابراین هیچ فرد سازمانی نمی‌تواند با استفاده از امتیاز بهره‌وری به اطلاعات هر کاربر در استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مایکروسافت ۳۶۵ دسترسی پیدا کند.

به گفته‌ی اسپاتارو، مایکروسافت رابط کاربری را اصلاح می‌کند تا هدف عرضه‌ی ابزار امتیاز بهره‌وری برای پذیرش فناوری سازمان‌ها شفاف‌تر شود. معاون ارشد مایکروسافت توضیح داد:

امتیاز بهره‌وری هرگز برای امتیازدهی به هر کارمند طراحی نشده و با هدف ارائه امتیازی به سازمان عرضه شده است. بدین‌ منظور، مایکروسافت رابط کاربری را اصلاح می‌کند و حریم‌ خصوصی را در محصول جدید خود ارتقا می‌دهد تا مدیران IT به رفع مشکلات اعلام‌شده بپردازند و کاربران را ردیابی نکنند.

البته سه معیار امتیاز بهره‌وری شامل سلامت اپلیکیشن‌ مایکروسافت ۳۶۵، ارتباط شبکه و تجزیه‌وتحلیل نهایی با نام کاربری اعلام نمی‌شوند. به گفته‌ی اسپاتارو، معیارهای یادشده مبتنی ‌بر شناسه‌های دستگاه است تا به واحد IT کمک کند در اقدامی پیشگیرانه مشکل فنی را شناسایی و رفع کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات