انتشار گوگل کروم برای رایانه‌های مک مجهز به پردازنده M1 اپل متوقف شد

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گوگل عرضه مرورگر کروم برای رایانه‌های مک مبتنی بر تراشه‌ی‌ M1 اپل را آغاز کرد؛ ولی به دلیل کشف یک سری باگ، مجبور به متوقف کردن فرایند انتشار شد.
تبلیغات

حالا که رایانه‌های مک با پردازنده ARM راهی بازار شده‌اند، شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند هرچه زودتر اپلیکیشن‌های خود را با این کامپیوترهای جدید سازگار کنند. البته خیلی از اپلیکیشن‌ها به واسطه شبیه‌ساز Rosetta 2 می‌توانند روی تراشه‌ی M1 اجرا شوند. یکی از اپلیکیشن‌هایی که برای رایانه‌های مک مبتنی بر تراشه‌ی‌ M1 سازگار شده، گوگل کروم است؛ اپلیکیشنی که خیلی‌ها بیشترین استفاده را از آن دارند. با توجه‌ به توییت توسعه‌دهندگان این مرورگر، گوگل کروم سازگار با مک‌های M1 منتشر شده است:

If you want to use Chrome on new Macs with Apple M1 chips, head to https://www.google.com/chrome/ and download the Apple Silicon version we released in M87 today! pic.twitter.com/11uDaIYUR4— Elvin 🏳️‍🌈 (@elvin_not_11) November 17, 2020

البته وب‌سایت 9to5Goole اعلام کرده است که نسخه بومی گوگل کروم امروز در قالب کروم ۸۷ راهی بازار می‌شود؛ اما به گفته‌ی وب‌سایت The Verge، انتشار این نسخه توسط گوگل فعلا متوقف شده که دلیل آن، وجود یک سری باگ است که باعث از کار افتادن مرورگر می‌شود. مارک چنگ از گوگل، در تویتی اعلام کرده است فعلا فرایند انتشار کروم متوقف شده و چند روز دیگر، این مرورگر دوباره در دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات