کوالکام علت عرضه نشدن مرورگر کروم روی نسخه آرم دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ را اعلام کرد

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مقامات کوالکام توضیح دادند که علت عرضه نشدن مرورگر کروم روی دستگاه‌های آرم مبتنی بر ویندوز ۱۰، مشکلات فنی نیست و به سیاست‌های شرکت گوگل ختم می‌شود.
تبلیغات

در حال‌ حاضر طی همکاری دو شرکت مایکروسافت و کوالکام، محصولاتی مانند لپ‌تاپ‌ عرضه می‌شود که بر پایه‌ی معماری آرم و پردازنده‌های کوالکام طراحی شده‌اند و مبتنی بر ویندوز ۱۰ هستند. برخلاف مزایایی که چنین محصولاتی دارند، عدم پشتیبانی کامل از اپلیکیشن‌های قدیمی سبب می‌شود چنین برنامه‌هایی با مشکلاتی از جمله سرعت پایین یا بروز خلل در اجرا مواجه شوند.

در همین راستا بسیاری از شرکت‌های سازنده اپلیکیشن‌ ویندوز ۱۰ اقدام به توسعه نسخه‌ی سازگار با دستگاه‌های آرم کرده‌اند که برای مثال می‌توان به مرورگر فایرفاکس اشاره کرد. دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر معماری آرم می‌توانند از مرورگرهایی مانند فایرفاکس و مایکروسافت اج استفاده کنند؛ اما هنوز نسخه‌ی سازگار مرورگر گوگل کروم توسعه نیافته و عرضه نشده است.

تاکنون بسیاری از رسانه‌ها علت عدم عرضه نسخه‌ی سازگار مرورگر اج برای دستگاه‌های آرم مبتنی بر ویندوز ۱۰ را مشکلات فنی می‌دانستند؛ اما سران شرکت کوالکام در آخرین مصاحبه‌ با رسانه‌ها، در خصوص دلیل عدم عرضه یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای دنیا روی چنین محصولاتی توضیح دادند.

مقام‌های بلندپایه کوالکام در پاسخ به اینکه آیا علت عدم عرضه مرورگر کروم روی دستگاه‌های آرم مبتنی بر ویندوز ۱۰ مشکلات فنی بوده است یا خیر با اشاره به اینکه آخرین نسخه از مرورگر اج بر پایه‌ی موتور کرومیوم است، گفتند: «کدنویسی برای محصولات به‌صورت کامل به اتمام رسیده است و هیچ مشکل فنی وجود ندارد.»

موتور کرومیوم درواقع به مرورگر اج نیز قدرت می‌دهد؛ بنابراین گفته‌های مقام‌های شرکت کوالکام را می‌توان تصدیق کرد. سران شرکت کوالکام در مورد علت عدم عرضه مرورگر کروم روی دستگاه‌های ذکرشده توضیح دادند: « مرورگر کروم نیز از موتور کرومیوم استفاده می‌کند؛ بنابراین علت عدم عرضه آن به مشکلات فنی مرتبط نیست و سیاست‌های گوگل مانع انتشار آن روی دستگاه‌های آرم مبتنی بر ویندوز ۱۰ شده است. درواقع هیچ امری ازلحاظ فنی مانع انتشار مرورگر کروم نمی‌شود و تنها به تصمیم سران گوگل نیاز دارد.»

سران کوالکام در ادامه گفتند نسخه‌ی آزمایشی مرورگر کروم مورد بررسی قرار گرفت و قرار بود سال گذشته منتشر شود؛ اما به گفته رسانه‌ها، بروز اختلاف نظر سران گوگل و مایکروسافت یا کوالکام سبب شد مقام‌های بلندپایه گوگل از انتشار مرورگر کروم روی محصولات جدید مبتنی بر آرم منصرف شوند.

در هر صورت توضیحات سران کوالکام شایعات پیشین از جمله وجود مشکلات فنی بر سر راه انتشار مرورگر کروم روی دستگاه‌های آرم را رد می‌کند. انتظار می‌رود مقام‌های دو شرکت گوگل و مایکروسافت نسبت به موضوعات مطرح‌شده به‌زودی واکنش نشان دهند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات