اپل پلتفرم تست فلایت را برای مک عرضه خواهد کرد

سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تست فلایت قابلیتی است که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد اپلیکیشن یا نرم‌افزار‌های خود را ازطریق آن روی گوشی عرضه و سپس آن‌ها را آزمایش کنند. حال این قابلیت به مک OS اضافه خواهد شد.
تبلیغات

شب گذشته، اپل زمان برگزاری رویداد ویژه‌ی خود با شعار One More Thing را ساعت ۲۰:۳۰ بیستم آبان اعلام کرد. احتمال می‌رود این رویداد به رونمایی مدل‌های جدید مک مبتنی‌بر آرم معطوف خواهد بود. حال شایعات جدید از ارائه‌ی پلتفرم تست‌فلایت (TestFlight) روی مک‌های جدید حکایت می‌کند.

اگر با تست‌فلایت آشنا نیستید، باید بگوییم بستری برای آزمایش برنامه‌های بتا است که توسعه‌دهندگان می‌توانند دسترسی زودهنگام به برنامه‌های خود را قبل از عرضه در اپ‌استور برای کاربران iOS ارائه دهند. درحال‌حاضر، اپل تست‌فلایت را به‌طور انحصاری برای دستگاه‌های iOS، ازجمله اپل واچ و اپل تی‌وی ارائه می‌دهد. بااین‌حال، نسخه‌ی مک OS نیز ممکن است به‌زودی راه‌اندازی شود.

TestFlight

در اوایل سال جاری، شایعاتی مبنی‌بر عرضه‌ی این قابلیت روی مک OS منتشر شد و انتظار می‌رفت اپل آن را در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC رونمایی کند. این امر هرگز رُخ نداد؛ اما اکنون انتظار می‌رود اپل TestFlight را به‌عنوان بخشی از مراسم آتی خود رونمایی کند.

به‌گفته‌ی اکانت توییتری Avi David و وب‌سایت The Verifier، اپل ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) در رویداد خود نسخه‌ی مک تست‌فلایت را معرفی خواهد کرد. پیش‌تر و در ماه آگوست (مرداد)، اپل با استفاده از دستورالعمل‌های مک OS بیگ سر پلتفورم تست‌فلایت را برای iOS به‌روز کرده بود که نشان می‌دهد این شرکت در حال آماده‌سازی نسخه‌ی مبتنی‌بر مک OS این پلتفرم است.

جدیدترین رویداد اپل ساعت ۲۰:۳۰ بیستم آبان برگزار خواهد شد و در آن افزون‌بر اپل سیلیکون، اپل ممکن است هدفون‌های ایرپاد استدیو و ردیاب‌های ایر تگ (AirTag) و اپل تی‌وی جدید را رونمایی کند؛ البته هنوز مشخص نیست این محصولات در رویداد پیش رو عرضه می‌شوند یا به زمانی دیگر موکول خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات