مایکروسافت، ابزار کپشن‌گذاری مجهز به AI برای تصاویر را به آفیس اضافه می‌کند

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با الگوریتم جدید مایکروسافت می‌توان به شیوه‌ی انسان‌ها به توصیف تصاویر پرداخت. این قابلیت به نرم‌افزارهای ورد، پاورپوینت و آوت لوک اضافه خواهد شد.
تبلیغات

مایکروسافت به پیشرفت قابل توجهی در استفاده از AI (هوش مصنوعی) برای کپشن‌گذاری خودکار تصاویر دست یافت. به نقل از این شرکت، مدل جدید AI قادر است به شیوه‌ی انسان تصاویر را توصیف کند. این مدل با فراهم کردن کپشن‌های خودکار برای افراد مبتلا به اختلال‌های بینایی، دسترسی ازطریق وب و اپلیکیشن را بهبود می‌دهد. به گفته‌ی سقیب شیخ، مدیر مهندسی نرم‌افزار پلتفرم هوش مصنوعی مایکروسافت:

در شرایط ایده‌آل تمام افراد می‌توانند متن alt برای برای کل تصاویر موجود در اسناد، وب و شبکه‌های اجتماعی وارد کنند. به این ترتیب حتی افراد نابینا هم می‌توانند به محتوا دسترسی پیدا کنند و در گفتگوها مشارکت کنند. همچنین اپلیکیشن‌ها متعددی از قابلیت کپشن‌گذاری تصویر به‌عنوان راهی برای پر کردن alt text استفاده می‌کنند.

به نقل از مایکروسافت این مدل جدید به نرم‌افزارهای آگوست لوک، ورد و پاورپوینت اضافه خواهد شد و درحال‌حاضر در اپلیکیشن Seeing AI به کار رفته است. علاوه بر این مایکروسافت این قابلیت را به‌عنوان بخشی از Azure Cognitive Services به کاربران آژور ارائه می‌دهد. به گفته‌ی لیجوان وانگ، مدیر پژوهشی آزمایشگاه تحقیقاتی ردموند مایکروسافت:

ما پیشرفت‌های AI را به آژور هم توسعه دادیم که مجموعه‌ی وسیعی از کاربران را دربر می‌گیرد. پیاده‌سازی این قابلیت روی آژور هم خود تحولی بزرگ است.

به نقل از مایکروسافت، قابلیت جدید AI از جمله‌ برنامه‌هایی است که مایکروسافت از چند سال گذشته آغاز کرده بود. این شرکت همچنین قابلیت‌های دیگری مثل تشخیص گفتار، ترجمه‌ی ماشینی، پاسخگویی به پرسش‌های محاوره‌ای و درک مطلب ماشینی را تطبیق داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات