قابلیت‌های جدید اینستاگرام برای جست‌وجوی استوری و مبارزه با آزارهای آنلاین

سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌دنبال دهمین سالگرد تولد اینستاگرام، امکانات جدیدی مثل جست‌وجوی سازمان‌یافته‌ی استوری‌های قدیمی و قابلیت‌های بیشتری برای مبارزه با آزار و اذیت آنلاین به این شبکه‌ی اجتماعی اضافه شدند.
تبلیغات

اینستاگرام برای کمک به جست‌وجوی استوری‌های قدیمی پست‌شده در سه سال گذشته و کاهش رفتارهای آزاردهنده، قابلیت‌های جدیدی اضافه کرده است. حالا آرشیو جدید استوری‌ها به نمایش تقویمی ماهانه مجهز است که روزهای ارسال هر استوری را همراه‌ با نقشه‌ای برای موقعیت مکانی نمایش می‌دهد. اینستاگرام از قابلیت‌های مبارزه با آزار آنلاین نیز خبر داد که به‌صورت خودکار کامنت‌های آزاردهنده را مخفی می‌کند و البته در درجه‌ی اول کاربران را از ارسال چنین کامنت‌هایی منع می‌کند.

معمولا استوری‌ها پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند؛ به‌همین‌دلیل، دسترسی به آرشیو سال‌های گذشته‌ی استوری‌ها برای بسیاری از کاربران هیجان‌انگیز است. البته آرشیو استوری از سال ۲۰۱۷ فعال شد؛ اما حالا با تقویم و نقشه‌ی جدید می‌توان به‌شکلی بهبودیافته آن‌ها را جست‌وجو کرد. آرشیو خصوصی است و تنها برای دارنده‌ی حساب کاربری نمایش داده می‌شود؛ اما گزینه‌‌‌ای هم برای اشتراک‌گذاری مجدد و عمومی آن روی پروفایل یا استوری تعبیه شده است. می‌توانید از منو Archive قسمت Settings، به قابلیت جدید Stories Map و تقویم ماهانه دسترسی پیدا کنید.

علاوه‌بر‌این، قابلیت جلوگیری از آزار آنلاین به‌صورت خودکار کامنت‌های مشابه با کامنت‌های گزارش‌شده را مخفی می‌کند. این کامنت‌ها کاملا حذف نمی‌شوند و با گزینه‌ی View Hidden Comments قابل‌نمایش هستند. اینستاگرام به کاربرانی که مرتب کامنت‌های آزاردهنده پست می‌کنند، هشدار می‌دهد و آن‌ها را تشویق می‌کند تا قبل از ارسال کامنت از محتوای آن مطمئن شوند.

معرفی قابلیت‌های جدید اینستاگرام مصادف با دهمین سالروز تولید این پلتفرم است؛ به‌همین‌دلیل، اینستاگرام به‌عنوان بخشی از جشن سالگرد خود، گزینه‌ای برای نمایش آیکن‌های قدیمی‌تر این اپلیکیشن در اندروید و iOS تعبیه کرده است. با رفتن به گزینه‌ی Settings و پایین‌کشیدن انگشت خود به این آیکن‌ها دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات