قابلیت تصویر در تصویر iOS 14 بار دیگر برای مشترکان رایگان یوتیوب در دسترس قرار گرفت

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که تا چندی پیش کاربران برای استفاده از حالت تصویر در تصویر iOS 14 نیازمند برخورداری از اشتراک یوتیوب پریمیوم بودند؛ گزارش‌ها نشان می‌دهند که این ویژگی از این پس در اختیار عموم قرار می‌گیرد.
تبلیغات

هفته گذشته گزارشی منتشر شد که یوتیوب قابلیت تصویر در تصویر iOS 14 را از دسترس عموم خارج کرده است و تنها کاربرانی که حق اشتراک سرویس ویژه یوتیوب پریمیوم را دارند، امکان برخورداری از چنین ویژگی را خواهند داشت. حالت تصویر در تصویر ویژگی جدیدی در iOS 14 است که امکان تماشای ویدیوها برای مثال ویدیوهای یوتیوب در پنجره‌ای کوچک را به کاربر ارائه می‌دهد تا همزمان از اپلیکیشن دیگری استفاده کرده و ویدیوی مدنظر را نیز تماشا کند.

با این حال، مقام‌های یوتیوب و اپل در این زمینه سکوت کردند و پاسخی برای اینکه چرا چنین ویژگی از دسترس عموم خارج شده است، بیان نشد. در هر صورت، بار دیگر ویژگی تصویر در تصویر iOS 14 برای کاربران یوتیوب در دسترس عموم قرار گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند از چنین ویژگی علاوه بر مرورگر سافاری در مرورگرهای دیگر ازجمله کروم و فایرفاکس نیز استفاده کنند.

پس از اینکه ویژگی تصویر در تصویر همراه با سیستم‌عامل iOS 14 در اختیار کاربران آیفون‌های اپل قرار گرفت، گزارش‌هایی منتشر شد که دارندگان حق اشتراک رایگان یوتیوب دیگر نمی‌توانند از ویژگی تصویر در تصویر برای مشاهده ویدیوهای یوتیوب استفاده کنند. این موضوع در حالی رخ داد که با وجود ترفندهایی برای تماشای ویدیوهای یوتیوب به‌صورت تصویر در تصویر برای کاربران معمولی، افرادی که حق اشتراک یوتیوب پریمیوم را داشتند، همچنان می‌توانستند از ویژگی مذکور استفاده کنند.

در این بین، کاربران آیپدهای اپل بدون نیاز به حق اشتراک ویژه امکان استفاده از ویژگی تصویر در تصویر را در یوتیوب برخوردار بودند. اتفاقات رخ‌داده سبب شد که برخی رسانه‌ها امکان انحصاری‌شدن ویژگی تصویر در تصویر در یوتیوب را برای سرویس ویژه آن در نظر بگیرند. در حال حاضر استفاده از حالت تصویر در تصویر تنها در نسخه تحت وب یوتیوب در دسترس عموم قرار دارد؛ اما چنین ویژگی هنوز به اپلیکیشن یوتیوب اضافه نشده است.

برخی از شایعات خبر ار آن می‌دهند که حالت ذکرشده در اپلیکیشن مخصوص iOS یوتیوب آزمایش شده است؛ اما مشخص نیست که آیا این ویژگی در آینده به اپلیکیشن اضافه می‌شود یا خیر. همچنین نمی‌دانیم که یوتیوب چه برنامه‌ای برای حالت تصویر در تصویر روی اپلیکیشن iOS خود دارد. درواقع ممکن است چنین ویژگی در اپلیکیشن یوتیوب تنها در اختیار کاربران سرویس یوتیوب پریمیوم قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات