تعداد دفعات دانلود یوتیوب موزیک از مرز ۵۰۰ میلیون بار گذشت

جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمارها از موفقیت سرویس استریم موسیقی یوتیوب موزیک گوگل در جذب مخاطب بیشتر خبر می‌دهند.
تبلیغات

درحال‌حاضر سرویس‌های استریم موسیقی مختلفی دردسترس هستند که در صدر آن‌ها می‌توان به سرویس اپل موزیک و اسپاتیفای اشاره کرد. بااین‌حال، شرکت‌هایی نیز هستند که مانند گوگل برای کسب جایگاه بهتر به‌شدت تلاش می‌کنند.

گوگل تا قبل از سال ۲۰۱۸ سرویسی به‌نام گوگل پلی موزیک را به کاربران ارائه می‌داد؛ اما از سال ۲۰۱۸ نام سرویس خود را به یوتیوب موزیک تغییر داد. سران گوگل برای پیشرفت یوتیوب موزیک تلاش‌های فراوان کردند؛ حتی نسبت به انتقادات و پیشنهاد‌ها کاربران بسیار حساس بودند تا به میزان جذب مخاطب سرویس استریم موسیقی خود سرعت ببخشند.

در آخرین تلاش‌ها نیز سرویس یوتیوب موزیک همراه‌با پکیجی درکنار سرویس یوتیوب پریمیوم دراختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. حال، به‌نظر می‌رسد تلاش‌های گوگل نتیجه داده است و سرویس استریم موسیقی این شرکت توانسته رکورد جالبی را پشت سر بگذارد.

سران گوگل گزارشی منتشر کرده‌اند که از عبور تعداد دفعات دانلود یوتیوب موزیک از مرز ۵۰۰ میلیون بار خبر می‌دهد. همین امر سبب شده تا سرویس اشتراک موسیقی گوگل درکنار اپلیکیشن‌های مطرح موجود در بازار قرار گیرد.

آنچه یوتیوب موزیک را از دیگر سرویس‌ها متمایز می‌سازد آرشیو بزرگ‌تر آن نسبت به تمامی سرویس‌های استریم موسیقی است. درواقع علاوه بر موزیک‌هایی که به‌صورت رسمی توسط آهنگ‌سازان، خوانندگان و شرکت‌های مطرح در آرشیو یوتیوب موزیک ثبت شده‌اند، کاربران به تمامی موسیقی‌هایی که در یوتیوب قرار دارند نیز دسترسی پیدا می‌کنند. بااین‌حال، بیت‌ریت ۱۹۲ کیلوبیت‌برثانیه‌ی این فایل‌های صوتی به‌جای ۳۲۰ کیلوبیت‌بر‌ثانیه را می‌توان از نقاط ضعف یوتیوب موزیک دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات